Sjukskriven som student - hur funkar det med CSN?
Jag läser på heltid på Komvux och får fullt lån och bidrag från CSN. Jag har dock gått in i väggen och är helt slut, jag orkar inte ens duscha mer än ett par-tre gånger i veckan, och då enbart för att jag verkligen, verkligen måste eftersom jag ska ut bland folk. Jag är efter med mina studier eftersom jag inte orkar mer än i bästa fall dyka upp och sitta av lektionstiden (för det mesta inte ens det). Jag äter SSRI sedan 8 månader tillbaka, men det hjälper inte. Jag funderar på att gå till läkare och låta sjukskriva mig. Jag vet att CSN kan "bortse från poäng om man varit sjukskriven" eller vad det är, men sjukskriver jag mig så kommer jag misslyckas med alla mina kurser. Det är ju så, antingen gör du allt som ingår i en kurs och får poäng motsvarande kursen eller så får du noll poäng (även om du gjort alla arbeten utom ett t.ex). Hur ser CSN på det egentligen? Är jag sjukskriven en månad t.ex så kommer jag aldrig hinna göra allt på tre veckor innan terminen är slut.
Jag är så trött och matt, jag försöker undvika att bli återbetalningsskyldig till CSN men jag vet inte ens om jag orkar det ens, så slut är jag. Jag sitter bara och stirrar...