Hur bor o sover era varannan helg/bonusbarn?
Hej på er. Ni som har barn boendes hos er varannan helg. Hur bor dom? Har dom eget rum? Delar dom med något annat barn? Kanske en sovalkov eller hur har ni löst det?
Hej på er. Ni som har barn boendes hos er varannan helg. Hur bor dom? Har dom eget rum? Delar dom med något annat barn? Kanske en sovalkov eller hur har ni löst det?
Jag bodde hos min pappa varannan helg och hade eget rum! Hade nog inte känts lika hemma om jag inte haft det.
Eget rum såklart.
Kommer snart en liten flicka hit och har inte utrymme för ett rum till hon har skola långt bort så vi får bara henne varannan helg tyvärr. Tänke försöka göra en egen sovhörna åt henne med avskärmning egen säng o försöka skärma av så gott det går,eller eventuellt dela med någon av det andra barnen. Vad tror n är bäst?
Nu har jag mina bonusar mestadels här (och därför självklart egna rum) men de är varannan helg hos den andra föräldern. Där hade det ett rum som var deras men som gjordes om till lekrum för en äldre broder som bor där på heltid. Mina bonusar är väldigt ledsna över det....
Nu är ju din situation annorlunda och tösen kommer till er för att vara varannan vecka och hade inte ett eget rum hos er innan, tror en sovalkov i tex vardagsrum kan vara en lösning om det inte stör vuxensamvaro eller barnets sömn. Annars om det finns barn i lämplig ålder i huset så kan man ju dela... Fråga tösen själv när hon kommer och låt henne inreda sitt sovhörn själv, eller om hon väljer att vara och dela på ett rum ge henne en egen möbel (kanske en byrå) eller liknande som hon själv får måla och dekorera... PÅ så sätt känner hon sig mer delaktig...
Jag delar rum med min dotter, men när hon är hos sin pappa varannan helg så har hon eget rum. Barn är väldigt anpassningsbara, så det beror mycket på vad man lär dem ska vara ok eller inte.
Tänk tillbaka inte så många år, hur många personer bodde inte i varje lägenhet/hus då? Och det var ytterst få som hade egna rum. Knappt ens föräldrarna.