• Anonym (Biobonus)

Hur bor o sover era varannan helg/bonusbarn?

Hej på er. Ni som har barn boendes hos er varannan helg. Hur bor dom? Har dom eget rum? Delar dom med något annat barn? Kanske en sovalkov eller hur har ni löst det?

• Svar på tråden Hur bor o sover era varannan helg/bonusbarn?
  • Sisisisi

Jag bodde hos min pappa varannan helg och hade eget rum! Hade nog inte känts lika hemma om jag inte haft det.

• Anonym
    Tinnys skrev 2013-04-09 22:48:06 följande:
    Eget rum såklart.

Vaddå såklart?? Är du en människa som alltid vet bäst???
  • Anonym (Biobonus)

Kommer snart en liten flicka hit och har inte utrymme för ett rum till hon har skola långt bort så vi får bara henne varannan helg tyvärr. Tänke försöka göra en egen sovhörna åt henne med avskärmning egen säng o försöka skärma av så gott det går,eller eventuellt dela med någon av det andra barnen. Vad tror n är bäst?

• Anonym (Biobonus)
    Sisisisi skrev 2013-04-09 22:47:00 följande:
    Jag bodde hos min pappa varannan helg och hade eget rum! Hade nog inte känts lika hemma om jag inte haft det.

Bra att du hade möjlighet det då jag bodde i allrummet på anvåningen. Barnens tv rum hos min pappa. Tänkte inte så mycket på det,det fanns ju inte mer rum. En av fördelarna var att man kunde se tv i sängen
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Biobonus) skrev 2013-04-09 22:55:02 följande:
    Kommer snart en liten flicka hit och har inte utrymme för ett rum till hon har skola långt bort så vi får bara henne varannan helg tyvärr. Tänke försöka göra en egen sovhörna åt henne med avskärmning egen säng o försöka skärma av så gott det går,eller eventuellt dela med någon av det andra barnen. Vad tror n är bäst?
    Vår är så liten så han har säng i vårt rum, en sänglåda som skjuts in under vår säng när han inte är här. Hur vi gör framöver vete tusan..

Fråga tjejen hur hon skulle vilja ha det? Ni kan ju ha båda delarna, dela rum, ha våningssäng eller loftsäng och skärma av med draperier.
    Om du har en planlösning på lgh/huset så kan jag se om jag kan hitta någon vrå eller så, jag älskar att hitta på lösningar till folk

• Anonym

Nu har jag mina bonusar mestadels här (och därför självklart egna rum) men de är varannan helg hos den andra föräldern. Där hade det ett rum som var deras men som gjordes om till lekrum för en äldre broder som bor där på heltid. Mina bonusar är väldigt ledsna över det....

Nu är ju din situation annorlunda och tösen kommer till er för att vara varannan vecka och hade inte ett eget rum hos er innan, tror en sovalkov i tex vardagsrum kan vara en lösning om det inte stör vuxensamvaro eller barnets sömn. Annars om det finns barn i lämplig ålder i huset så kan man ju dela... Fråga tösen själv när hon kommer och låt henne inreda sitt sovhörn själv, eller om hon väljer att vara och dela på ett rum ge henne en egen möbel (kanske en byrå) eller liknande som hon själv får måla och dekorera... PÅ så sätt känner hon sig mer delaktig...  

• Anonym (heltid)

Jag delar rum med min dotter, men när hon är hos sin pappa varannan helg så har hon eget rum. Barn är väldigt anpassningsbara, så det beror mycket på vad man lär dem ska vara ok eller inte.

Tänk tillbaka inte så många år, hur många personer bodde inte i varje lägenhet/hus då? Och det var ytterst få som hade egna rum. Knappt ens föräldrarna. 

• Anonym (Biobonus)
    SupersurasunkSara skrev 2013-04-09 22:59:54 följande:
    Vår är så liten så han har säng i vårt rum, en sänglåda som skjuts in under vår säng när han inte är här. Hur vi gör framöver vete tusan..

Fråga tjejen hur hon skulle vilja ha det? Ni kan ju ha båda delarna, dela rum, ha våningssäng eller loftsäng och skärma av med draperier.

Om du har en planlösning på lgh/huset så kan jag se om jag kan hitta någon vrå eller så, jag älskar att hitta på lösningar till folk

Smart idé med sänglåda i erat rum

vad go du är med planlösningen,vet inte om vi har någon sådan som jag ser det finns det 4 lösningar. Antingen kan hon dela rum med min ena son men känns inte kul för henne då han är 8 år och sängvätare :$ hela rummet luktar unket ibland. Eller så kan hon dela rum med min andra son . Är dock lite orolig då hon går i ettan och han är två och fortfarande tappar napp o gråter på nätterna. Så jag har två andra alternativ. Antingen får hon kontorsdelen byggd som en alkov typ. Den ligger dock mitt i en gång som vi ofta går igenom o rör oss förbi.. Mitt i skottlossningen liksom men hon skulle få ett ganska rymligt "rum" med fönster o kunna få väldigt fint. Eller så tänkte jag inreda en egen hörna vid ett öppet utrymme utanför barnens rum liksom (svårt att förklara) som en stor hall med soffa o litet bord.,ena änden på det rummet är helt tomt. Där skulle jag kunna skilja av o ha en säng byrå o hon skulle få välja tapeter själv så vi tapetserar om.. Inget känns dock optimalt så istället får jag typ magsår för man vill ju att hon skall känna sig välkommen. Bra idé du hade om att fråga henne
  • Anonym (Biobonus)
    Anonym skrev 2013-04-09 23:04:15 följande:
    Nu har jag mina bonusar mestadels här (och därför självklart egna rum) men de är varannan helg hos den andra föräldern. Där hade det ett rum som var deras men som gjordes om till lekrum för en äldre broder som bor där på heltid. Mina bonusar är väldigt ledsna över det....

Nu är ju din situation annorlunda och tösen kommer till er för att vara varannan vecka och hade inte ett eget rum hos er innan, tror en sovalkov i tex vardagsrum kan vara en lösning om det inte stör vuxensamvaro eller barnets sömn. Annars om det finns barn i lämplig ålder i huset så kan man ju dela... Fråga tösen själv när hon kommer och låt henne inreda sitt sovhörn själv, eller om hon väljer att vara och dela på ett rum ge henne en egen möbel (kanske en byrå) eller liknande som hon själv får måla och dekorera... PÅ så sätt känner hon sig mer delaktig...  

Ja jah
Svar på tråden Hur bor o sover era varannan helg/bonusbarn?