Hur f*n tillagar man kött?
Nej! Nu blir jag trött och testar att få lite tips och råd härifrån.
Hos oss är det i det stora hela sambon som lagar all mat. Han är riktigt duktig och det blir så gott som alltid helt klockrent även om han aldrig smakar av innan...bisarrt. Skulle jag ställa mig och laga något och inte smaka av så skulle vi lika gärna kunna be katten släpa in nåt dött som går att svälja med en massa viljestyrka. Jag är usel på att laga mat, mest för att det är såå tråkigt och då antagligen för att jag inte har en aning om vad jag gör.
Det roliga är att jag vid ett tillfälle bestämde mig för att göra något lite speciellt för honom och då genom att bland annat laga lite mat som, för MIG, skulle vara rena rama heldagsprojektet. Det blev hel kyckling i ugn där jag fyllde med olika mjukostar och örter under skinnet, hasselbackspotatis och god sallad till. Efterrätt glass med rostade nötter och äpplen kokade i vin (vet inte vad det kallas). Och det blev kanon! Så jag KAN laga mat men det blir till ett helt projekt.
Så till saken (ja, jag hamnar lätt på sidospår), sambon lagar som sagt all mat men han kan INTE tillaga kött. Det blir skosula av alltihop (förutom färs). Så jag tänkte att, för att kompensera, så vill jag lära mig att tillaga just kött så att vi får den variationen. Men det blir ofta samma sak för mig när det kommer till kött. Så... hur sjutton gör man? Allt möjligt, ös gärna in med era sätt. Kotletter, karréer, grytbitar osv osv. Vi tycker bäst om kött som blir mört och gott och som kan vara liiiite rosa utan att man dör, men alla tips på alla sorters kött mottages tacksamt. Man kan ju inte alltid hålla på och köpa dyrt kött.
Ps. osäker på om tråden hamnade rätt här men hoppas det.