• Anonym

övriga meriter?

Jag söker jobb o så dyker denna frågan upp som man måste svara på, men vad menar dem vad är de för något?

Beskriv erfarenheter eller meriter som inte hör till Anställningar eller Utbildningar, t.ex. uppdrag i en ideell organisation.

Fattar inte vad man ska skriva där?

Hoppas någon vänlig själ där ute kan hjälpa mig lite

Erika

• Svar på tråden övriga meriter?
  • Anonym

Har du varit eller är engagerad i någon förening?
    Tex Idrottsförening, gått kvällskurser mm 

• Anonym

Ja usch, den va knepig ifall man inte har såna erafrenheter. Men kan tänka mig tex uppdrag i bostadsförening eller scouterna eller nått.

• Anonym

Ja, det är tex om du haft något uppdrag i en ideell organisation.
    Har du varit tränare?
    Har du satt i någon styrelse?
    Har du jobbat för något utan betalt? Tex fixat en hemsida till en idrottsklubb.
    Eller har du gjort något annat? Tex varit på en scoutkurs? överlevnadskurs som du betalt själv?
    Har du varit med i elevrådet?

Sådana saker liksom. Meriter som är relevanta för anställningen men som ligger utanför din utbildning och arbetslivserfarenhet.

• Anonym

Om du söker jobb som reseledare i brasilien kan en väldigt stor merit vara att du reste runt i tre månader i sydamerika.

Söker du jobb som cykelbud är det en jättemerit om du cyklade från Ystad till Haparanda på semestern förra sommaren.

Förstår du då vad övriga meriter är för något? 

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-10 09:28:57 följande:
    Om du söker jobb som reseledare i brasilien kan en väldigt stor merit vara att du reste runt i tre månader i sydamerika.

Söker du jobb som cykelbud är det en jättemerit om du cyklade från Ystad till Haparanda på semestern förra sommaren.

Förstår du då vad övriga meriter är för något? 
    vilka bra exempel!
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-04-10 09:31:31 följande:
    vilka bra exempel!
    Tack så mycket!
  • sirisdotter

Fick jobb som reseledare -  MÅNGA sökande,  det var drömyrke då,   tack vare en udda merit som att jag varit klubbmästarinna i en mindre studentnation.  En av ägarna på resebyrån hade själv varit engagerad i nationslivet och blev imponerad;  "Du hade dina kamraters förtroende!"   ungefär.   Det skilde ut mig i mängden!

Svar på tråden övriga meriter?