• Anonym

Vad är en "lekare?

Min dotters förskolefröken pratar ofta om att de försöker vara "lekare" till barnen. Först trodde jag att hon pratade dialektalt och menade "läkare". Men vad är denna lekare för någonting? Har aldrig vågat fråga, för nu har det gått så lång tid och jag har låtsats förstå :D

• Svar på tråden Vad är en "lekare?
  • gbgumman

Många barn kan behöva hjälp för att få igång leken. På förskolärarutbildningen pratade vi ofta om att att vi som vuxna bör gå in i leken och närvara i den mer. Om vuxna är med blir leken även mer inkluderande.Kan det vara det de menar?

• Anonym

I vilket sammanhang säger hon det i??

• Anonym

I vilket sammanhang.. Hmm, hon tar ofta upp det när vi pratar om vad min dotter gjort under dagen. Att hon och två till ofta behöver någon som övervakar deras lek och hon intar då rollen som "lekare", så det är mycket möjligt att det är så som du beskriver det gbgumman :)

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-10 10:08:59 följande:
    I vilket sammanhang.. Hmm, hon tar ofta upp det när vi pratar om vad min dotter gjort under dagen. Att hon och två till ofta behöver någon som övervakar deras lek och hon intar då rollen som "lekare", så det är mycket möjligt att det är så som du beskriver det gbgumman :)
    Lekledare skulle jag säga att det betydde då.
Svar på tråden Vad är en "lekare?