• KlaraB

Högdalen/Bandhagen

Hej, 

Jag är nyfiken på vilka förskolor som är bra i Högdalen/Bandhagen.
    Vi flyttar dit under sommaren och har precis insett att det kanske krävs
    ett byte av barnomsorg för vår dotter, även om vi älskar vår nuvarande dagmamma =(.

Någon som vet något om t.ex. Önskeringen eller Gläntan?

Tack på förhand!  

• Svar på tråden Högdalen/Bandhagen
  • Pillar

Hej, jag har precis flytta till bandhagen :)
    Ska byta förskola till min 2/6 åring vet inte så mycket om förskolorna men har varit ute och gått och dem ser så mysiga ut !:) och verkar ligga bra till :)

• KlaraB

Spännande!

Ja, jag har också hängt en del i de områdena innan och de flesta har bra gårdar osv. Men jag jobbar på förskola själv, så insikten i verksamheten känns viktig för mig. Inte rent pedagogiskt osv (än.. Min dotter blir 2 i aug), men jag vill att det ska vara vettiga människor på plats. :)

Har du fått plats på någon förskola än?

• Pillar

Nej, tyvärr inte hoppas att man får något bra erbjudande :) jag jobbar faktiskt också på förskola :)

Hans förskola innan var en katastrof !!! Den bestod av en fast barnskötare och resten vikarier som prata jätte dålig svenska "/ och fanns ingen inriktning på något i bland gick dem inte ut på 3 dagar ! Nej usch nu hoppas jag på något bra :)

• KlaraB

Aha, vad roligt! :)
    Vilka har du satt han i kö till då?

Ja, det är tråkigt när det blir så stor personalomsättning.

• Pillar

Jag sökte 4 förskolor här i närheten , som verkade intressant sen den nya förskolan skogen som ligger i bandhagen ett ut

• Pillar

Vad konstigt att halva texten försvann !:s men hoppas det blir bra med dagis här ...:)

• KlaraB

Ja, för er kan det ju bara bli bättre om det var dåligt innan. :)

• Pillar

Jo precis , :) har ni sökt dagis ? Eller funderar ni på det ?:)

• KlaraB

Vi har satt henne i kö till två förskolor som ligger bara runt hörnet dit vi ska flytta, och hos ett Familjedaghem där hennes kusiner går. Men som sagt, det är lite ångest då hon trivs så bra där hon går nu.

• Pillar

Okej, förstår jobbigt !! är det långt ni flyttar ?
    Är det bandhagen eller högdalen ni flyttar till ?

• KlaraB

Nja, bor i telefonplan nu. Men det blir en resväg på 20 minuter till sen i höst, om hon går kvar. Men vi får se, tänker inte byta om vi inte får plats på något som känns helt rätt!

Vi flyttar till högdalen, 1 minut från tbanan. Bor ni mer åt bandhagen eller?

• oOMayaOo

Hej!

Om Önskeringen är den förskola som jag tror det är så skulle jag inte rekommendera den. Bara en massa skrik på gården och pedagoger som står i klunga och snackar skit istället för att ta hand om barnen.

Gläntan fick min son plats på men vi tackade nej då vi hade fått plats på en privat förskola i Örby. Lite längre bort då jag bor bredvid Högdalen centrum men jag tror att det är värt det. Jag fick ett så bra första intryck av förskolan han går på nu och hittills har vi inte ångrat oss.

• KlaraB

Tack snälla för svar, oOMayaOo!

Båda dessa förskolorna ligger på önskehemsgatan (tror jag att den heter).

Vilken förskola går din son på nu?

Jag vill som sagt inte byta om vi inte får plats på en förskola som känns helt hundra!

Hur trivs ni i Högdalen för övrigt?
    Vi flyttar ju också alldeles intill centrum.

• oOMayaOo

Min son går på Vi som växer.

Jag har bott i Högdalen i fyra-fem pr och trivs ok. Jag hoppas dock flytta från just den delen av Högdalen som jag bor i om några år. Det är dåligt med lekplatser just här och området är fullt med alkisar på gatorna.

Svar på tråden Högdalen/Bandhagen