• Humlan88

När man skriver in sig på körskola?

När jag skriver in mig på en körskola, måste jag ha nå papper med mig?
    Måste jag göra en synundersökning på körskolan? (det har jag ju redan gjort en gång)

Lr menas inskrivning bara att jag typ registrerar mig?

• Svar på tråden När man skriver in sig på körskola?
  • sötare

Du måste kunna visa att du har lämp och idkort,,,, synundersökningen visas ju på lämpet har jag för mig,,, men bäst att du ringer till körskolan du ska skriva in dig på för att veta säkert

• SL87

Du behöver inte ha lämp för att skriva in dig, däremot behöver du ha lämp för att övningsköra. Skriva in dig kan du göra när som helst, du behöver inte göra annat än att betala.

• Humlan88
    SL87 skrev 2013-04-10 13:01:34 följande:
    Du behöver inte ha lämp för att skriva in dig, däremot behöver du ha lämp för att övningsköra. Skriva in dig kan du göra när som helst, du behöver inte göra annat än att betala.
    Men när jag ska köra min lektion med körskoleläraren då? Ska jag ha nå "lämp" då?
  • SL87
    Humlan88 skrev 2013-04-10 13:03:36 följande:
    Men när jag ska köra min lektion med körskoleläraren då? Ska jag ha nå "lämp" då?
    Ja, då ska du ha den med dig. Dock är det inte säker att dom frågar efter den, det har dom inte gjort hittills på mina fem lektioner, men den ska vara med egentligen.
  • sötare

ja lämpet ska vara med vid körningen, du ska kunna visa upp det med giltigt idkort ifall ni blir stoppade av polisen, dock händer det väldigt sällan

Svar på tråden När man skriver in sig på körskola?