• Anghammarad

Bra områden i Norrköping/Linköping?

Kommer eventuellt att flytta till någon av de två städerna. Det var väldigt länge sedan jag hade grepp om Norrköping, då var det Lindö som gällde, och Linköping vet jag nästan ingenting om. Frågan är alltså vilka som är de bästa villaområdena i respektive stad. Vi söker "mogen" villabebyggelse dvs med uppväxta rejäla trädgårdar och hus som inte alla ser likadan ut. Prisgränsen går vi fem miljoner ungefär.

• Svar på tråden Bra områden i Norrköping/Linköping?
  • Ann Nelly

I Linköping med kringområde finns flera bra "gamla" villakvarter beroende på hur centralt du vill bo (har inte så jättebra koll på prisklasserna dock längre) och på vilken sida av stan:
    Sättuna
    Berg
    Ljungsbro
    Tannefors (väldigt centralt)
    Ramshäll (väldigt centralt)
    Valla (väldigt centralt)
    Hjulsbro

Lite för dig att kolla på iallafall.

• Nockan

I Linköping har du även Malmslätt. Lugna villakvarter, men kan vara svårt att få tag på boende.

Annars är det Ljungsgbro/ Berg 

Tannefors är redan nämnt men finns en hel del fint där.

Vidingsjö, Haninge, Björkfors finns också ( allt i Linköpingsområdet )

Känner tyvärr inte till Norrköping så bra. 

?The mind is its own place, and in itself can make a heaven of hell, a hell of heaven..? -John Milton
  • Mjork

Är nog ungefär som tidigare med Norrköping.

Lindö
    Kneippen
    Pryssgården, Eneby, Fyrby, Sörby etc.
    Jursla

Områden som inte är tillräckligt uppbyggda är nog Smedby och däromkring. Även Lagerlunda har nog inte vad ni söker. Kanske typ Skarphagen eller Oxelbergen kan vara något om ni vill bo mer centralt, fast då är i och för sig nog Kneippen bäst.

• AmandaGrey
    Jag hittade den här hemsidan där de visar vilka områden i Linköping som är populärast att bo i, tyckte den var bra! Kunde även kolla upp där vilka förskolor som rekommenderades. Glad www.linkopingsbo.se/
  • AmandaGrey
    Jag hittade den här hemsidan där de visar vilka områden i Linköping som är populärast att bo i, tyckte den var bra! Kunde även kolla upp där vilka förskolor som rekommenderades. Glad www.linkopingsbo.se/
Svar på tråden Bra områden i Norrköping/Linköping?