Oskyddat sex, hur vanligt är det egentligen
Hej!
Jag har läst en del på forumet här och inte hittat nån liknande tråd så ursäkta om det redan finns.
Det jag har tänkt på är att alla verkar vara så jävla ordentliga och duktiga.
Jag läser trådar om folk som är oroliga över ditten och datten när det gäller sex, exvis könssjukdomar och då får man läsa en jävla massa moralpredikan som svar.
"Som man bäddar får man ligga.."
"Men herregud, skyddar du dig inte när du har sex så får du ju skylla dig själv, är du helt dum i huvet?!" osv osv
Läser också en massa som skriver att de aldrig har haft oskyddat sex, kanske med max en person men då var för att han stoppade in den utan de visste eller att de aldrig skulle kunna tänka sig att ha det om det inte är med sin man som dom varit gifta med i 10 år och då ska de först ha testat sig mot alla sjukdommar i hela världen.
Alltså JA, det är jättebra och man ska skydda sig, och man får skylla sig själv om man inte gör det, men är folk verkligen så jävla duktiga eller är folk bara väldigt pretto?
Jag har haft mycket oskyddat sex, med personer jag känner, med personer jag vart tillsammans med och med personer jag inte känner. Och ja det är verkligen skitdumt, men det har bara blivit så och jag önskar att jag hade varit duktigare och det är inte värt ångesten man ibland får efteråt.
Men jag har inte en inbyggd kondom i tissetassen och jag tänker inte alltid längre än näsan räcker.
Trodde att det faktiskt var ganska vanligt men när jag läser mycket här blir jag tveksam och känner mig väldigt dum och slutty.
Är det såhär?
Hur mycket oskyddat sex har folk egentligen?
Tell me! Please :)
Dela med er, men INGEN moralpredikan tack.