• Anonym

Skurit mig

Fick ett infall och harnu skurit mig med rakblad. Inte såmycket men några ganska djupa. När vet man om det behövs sys. Vill inte söka vård nu. Vet hur fullt det blir med ärrbildning och att det tar tid. Vet att är dumtgjort men nu undrar jag bara hur djupt den ska vara för att man behöver söka läkarvård???

• Svar på tråden Skurit mig
  • Anonym (been there)

Sök vård. Är det inte så att såren behöver sys, så behöver du nog tala med någon om att du skurit dig öht!

• Anonym

Vill inte åkai omödan. Behöver heller ingen att pratamed nu. Vill bara inte skämas om jag åker in och så bedöms det som inget speciellt

• Alby

Jag skar mig mycket i tonåren men behövde bara sy en gång och då var det väldigt djupt. Om det är djupt så skulle jag nog åka in, eller lägg upp en bild här. Jag minns så väl ångesten som släppte när blodet började forsa. Livet blir bättre och jag hoppas att du får hjälp och prata med någon gångång. Kram

• Anonym

Vet inte hur man lägger upp bild

• Anonym

Se om bilden kom

• Alby

Hur mycket blöder det? Ungefär hur många cm djupt är det? Pulserar det? Var har du skurit dig?Som sagt är det djupt så är nog det bästa att åka in.

• Anonym

Så djuptär det säkert inte men en stor glipa. Riner fortfarande blod men inte dä mucket

• Fantasilös

Om det inte glipar jättemycket så kan du nog tejpa det om du har läkartejp. Eller dra ihop det med plåster.

• Anonym

Fattar inte hur man gör. Tar bild med telrfonen meningen kommer upp

Svar på tråden Skurit mig