• Anonym (knas)

Muskelryckning ovanför läppen???

Har fått så det rycker lite på vänster sida precis ovanför läppen. Framför allt när jag först har dragit ihop munnen, som för att pussas så rycker det några gånger strax efter. Varför blir det så?!

Har haft en del muskelryckningar på olika ställen i några månader, har varit väldigt stressad under en lång tid o tänker att det kan bero på det. Nån mer som har dessa problem?

• Svar på tråden Muskelryckning ovanför läppen???
  • Anonym (knas)

Ingen alls som kan svara?

• Anonym (yes)

Kan vara så enkelt som att det är en nerv som ligger i kläm eller är lite ansträngd, detta brukar släppa efter ett tag.

Annars kanske det kan vara vitaminbrist, fast kanske inte så troligt.   

• Anonym (yes)
    Fia 28 skrev 2013-04-11 09:48:16 följande:
    Magnesiumbrist?

Ja magnesium kan det va, det kan också va D-vitamin, b12, folsyra...m.m.

Har själv b12 brist och har haft ryckningar, mest i ögat.   
  • Fia 28
    Anonym (yes) skrev 2013-04-11 09:50:03 följande:

Ja magnesium kan det va, det kan också va D-vitamin, b12, folsyra...m.m.

Har själv b12 brist och har haft ryckningar, mest i ögat.   
    När jag får ryckningar i ögat så betyder det att det är dags att förnya glasögonen =).

Magnesiumbrist är väldigt vanligt så det går att testa det. Det märks fort om det hjälper eller inte.
  • Anonym (knas)

Tack alla för svar! Har ätit magnesium och andra tillskott ett tag nu och muskelryckningarna var värre förut, då höll det på så fort jag satt still. Nu kan det hålla på lite på ett ställe ett tag, i foten, i magen, i armen etc. Det flyttar runt. Så nu är det ovanför munnen. Skumt!

Hoppas det går över snart! Tack för era svar. 

• lindamyzzz

Hej! Jag upplever exakt det du skriver! Jar du fått bukt på det? Såg att det var ett tag sen du skrev!

• Anonym (knas)
    lindamyzzz skrev 2014-12-22 22:25:14 följande:

Hej! Jag upplever exakt det du skriver! Jar du fått bukt på det? Såg att det var ett tag sen du skrev!

Ja, det är mycket bättre nu. Magnesium gjorde skillnad o mindre stress. Haft muskelryckningar på många konstiga ställen, i tummen en hel vecka, i tungan, i ansiktet o resten av kroppen. Är du orolig?
  • karin36

Hej!
    Jag har också haft en massa sådaa ryckningar.. och är bekymrad. Mycket stress här med och lite sömn pga vakna barn.. Började för tre månader sedan med ryckningar i begge tummar, och nu läppen.... Har ni fått några svar?

• Anonym (knas)
    karin36 skrev 2015-03-17 06:58:43 följande:

Hej!

Jag har också haft en massa sådaa ryckningar.. och är bekymrad. Mycket stress här med och lite sömn pga vakna barn.. Började för tre månader sedan med ryckningar i begge tummar, och nu läppen.... Har ni fått några svar?

Ja, det är stress. Nu är det mycket bättre på mig, dels efter magnesium och dels för att jag inte oroar mig för själva ryckningarna längre. Sist för nåt halvår sen hade jag i ögonlocket i två veckor, superirriterande???? Så ta det lugnt, testa magnesium och börja träna.
  • lindamyzzz

Hur mår du idag?

Jag har haft ryckningarna sedan julen 2013! Fortsätter än idagmer eller mindre oförändrat.

Inte hittat någon lösing med tillskott, äter en hel drös.

Fått konstaterad hypoteyos (osäker på stavning, underfunktion i sköldkörtel)

Har du hittat någon orsak?

Kram linda

• Anonym (knas)

Hej! Jag mår bra numera och har sällan muskelryckningar så det märks. Behöver inte äta tillskott och är övertygad om att det berodde på inre stress orsakad av dålig förmåga att hantera livet. Tack som frågar! Din diagnos kan ju mycket väl vara orsaken. Har du frågat läkare?

Svar på tråden Muskelryckning ovanför läppen???