Ständig amning nattetid 5 månaders, råd!
Hejsan!
Alltså, ibland är väl BVC inte till ngn nytta alls. Jag har försökt få reda på hur jag får min bebis att sluta snutta nätterna igenom. Lägger henne vid 20:30 ammar och ger 90 ml ersättning på det för att få henne sova längre. Vaknar 00:00 och då tar jag henne till vår säng. För en månad sedan räckte det med 2-3 amningar / natt.. Men sedan fyra veckor tillbaka ska hon snutta 4-5 ggr / natt. Ska väl gå åt andra hållet? Är så trött.
Min bebis hade dygnet runt kolik sina första 2,5 mån ( inget jag önskar min värsta fiende). Jag har väl känt att jag inte ska klaga nurå men usch e så trött. Hon e van att få sina behov tillfredsställda omedelbart och i och med koliken har hon anmmat väldigt mkt som smärtlindring. Hon väger 8 kg och är 5 mån om en vecka.. BVC ger inget råd alls och jag är rädd att ge mer ersättning då hon har så känslig mage.
Hon blir ledsen och skriker om jag inte ger bröstet och nappen duger verkligen inte då.
Finns nog mer kunskap här av duktiga mammor än BVC där man inte får ngr tips alls..