• Anonym

kvantitestid/kvalitetstid?

Tyvärr har jag inte formulerat orden själv.

Att ha tid med barnet, det är det viktiga. För det går inte att bara plötsligen försöka få den där tiden. Förtroende måste man bygga upp under lång tid. Att bara ge barnen ”kvalitetstid”  räcker inte. Precis så är det. Och det har alltid irriterat mig. De sa det till mig – att jag har ju ”kvalitetstid”. Men man måste också ha kvantitetstid.
    Det finns statistik som visar att vart femte barn tycker att föräldrarna inte har tillräckligt med tid för dem.
    – Det tycker jag är sorgligt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 13:33
    Det är viktigare med varandet än med görandet.
    Nått av det klokaste jag hört.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 16:00
    Inlägget var nog inte direkt skrivet som en diskussion, men viktiga ord är det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-11 17:55
    Någon som har gissat vem citatet kommer ifrån?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-12 21:03
    Ingen vågar gissa.

• Svar på tråden kvantitestid/kvalitetstid?
  • Helly

Håller med. Barn behöver inte kvalitetstid, de behöver kvantitetstid! Mycket tid med föräldrarna.

Man måste klara av att bara vara tillsammans - det är jätteviktigt!

Jag tror att denna fokus på kvalitetstid leder till överstimulans. Man ska alltid göra saker ihop, istället för att bara vara.

• LFF

Själv tycker jag att barn behöver både ock. Man ska både ha mycket tid OCH det ska vara kvalitet på tiden. Kvalitetstid kan lika gärna vara att läsa en bok, mysa i soffan/sängen som att åka till leklandet eller djurparken.

• Anonym

Mycket klokt sagt.

Svar på tråden kvantitestid/kvalitetstid?