• Kråkes mamma

mat på en tight budget

Så som månaden ser ut har jag 170:- kvar till mat fram tills dess att barnbidraget kommer så det känns som att jag behöver tänkta till för att få ihop god och nyttig mat.

Hemma har jag följande:

I skafferiet

ris couscous pasta mjöl ananas

I kylen

3 förpackningar passerade tomater ½ rödlök soja fisksås ketchup smör buljong senap

I frysen

3 kottletter 3 rödspätta filéer en näve falafel bollar ½ påse stuvad spenat tärnad mango

Maten ska räcka till mig och en liten på 1½ år. Snälla hjälpa mig med tips på vad jag kan laga för  något och vad jag behöver köpa hem för summan som finns kvar på matkontot.

• Svar på tråden mat på en tight budget
  • agua

Hade köpt ägg och mjölk och gjort en sats ugnspannkaka det räcker länge för 2 personer.

Köp havregryn där har du bra och nyttig frukost,

Lite potatis till fisken och sen stuvat spenaten

Kotletter kan du ytsteka och sedan låta koka en stund, koka ris till och använd skyn som sås

• Petrol

pastasås på passerade tomater och lök, köp till någon morot, kanske en paprika eller valfri billig grönsak och låt koka ihop och krydda upp. servera med pasta eller ris och kanske strimlat och knaperstekt fläsk till, borde bli ett par måltider ialllafall utan att köpa till speciellt mycket.

• 724

Nasigoreng med kotletterna (hackade) och ananasen? Fisksoppa med potatis och en burk skalade räkor? Potatis och löksoppa med röda linser? Havregryn till frukost alternera med mjölk och russin, och pulvernyponsoppa med kanel.

Svar på tråden mat på en tight budget