• Äldre 11 Apr 12:04
    8593 visningar
    9 svar
    9
    8593

    Vill bli gravid igen efter ett utomkveds, någon som vill dela med sig av erfarenheter?

    Hejsa alla! För lite mindre än en vecka sedan fick jag åka in och operaras akut för ett X. Jag hade gått 10 fulla veckor, skadan blev stor. Jag miste 2 liter blod och dom fick ta bort min vänstra äggledare eftersom den var helt förstörd. Humöret och hoppet har pendlat mycket de senaste dagarna. Vi väntar nu på att mensen ska få komma igång sen vill vi försöka igen. Rädslan finns, rädslan att jag får det igen och blir av med min enda äggledare, rädslan att inte kunna lyckas att bli gravid. Finns det någon som haft ett X, tagit bort en äggledare men sedan lyckats bli gravid igen? Jag skulle behöva något upplyftande nu!!

  • Svar på tråden Vill bli gravid igen efter ett utomkveds, någon som vill dela med sig av erfarenheter?
  • Äldre 11 Apr 12:12
    #1

    Någon?

  • Äldre 11 Apr 15:57
    #2

    Hej!

    Tråkigt det som hände!

    Maj -11: Op urakut för ett X. Svimmade som tur var på sjukhus. Hade 2.5 liter blod i buken och blev av med höger äggledare

    Juli -11: Blir gravid igen.

    Mars -12: Vår dotter föds

    Så visst finns det hopp! 

    Lycka till

     

  • Äldre 12 Apr 22:23
    #3

    hej Dr to be! men herregud då blev du ju garvid direkt!! Vilken underbar nyhet. Nu längtar jag tills slutet på maj då vi sätter i gång igen ;) du ger mig hop och det behöver nu, tack och massa grattis till din flicka!

  • Äldre 12 Apr 22:31
    #4

    Beklagar det som hände, men vilken tur att allt gick bra iaf. 

    Även jag har haft ett x och saknar numera en bit av vänster äggledare. Vi väntade en menscykel för att kroppen skulle hinna läka och sen tog det bara 2 försök innan vi blev gravida igen....med tvillingar! Jag trodde aldrig att jag skulle bli gravid igen eftersom vänster sida var min dominanta sida (och faktiskt den som fortfarande gör mest ont runt äl) men högersidan var tydligen inte så pjåkig den heller.   Den ena hinnsäcken försvann tidigt men en av dem stannade kvar och blev en lillebror till slut.

  • Äldre 12 Apr 22:46
    #5

    Hej Spökplumpen! Tack, ja det är vi tacksamma för. Vad kul att det gick så fort för er :) hur lång tid har dina andra graviditeter tagit? Ja din högre gick då inte att klaga på  Solig  Tusen tack för att du vill dela med dig, lättare att se framåt med med ett leende på läpparna efter detta! hur gammal är lillebror?

  • Äldre 14 Apr 18:44
    #6

    När vi bestämde oss för att försöka bli med barn tog det 4 försök, men det slutade i tidigt mf. Sen fick vi vänta 10 försök till innan det tog sig, det tuffaste var att passera det tänkta bf-datumet utan att ha blivit gravida igen. Men trots kraftiga smärtor och bruna flytningar så ville den ungen stanna kvar och han är 3 år idag. Nästa försök tog 2 ggr men det blev ett x. Sen väntade vi som sagt en menscykel men sen tog det på nytt bara 2 försök. Den lille pilt som stannade kvar då är 2 år nu.

  • Äldre 27 Jan 10:07
    #7

    Vill bara berätta att jag är GRAVID!! <3

  • Äldre 15 Apr 22:09
    #8
    Lilyy skrev 2014-01-27 10:07:58 följande:

    Vill bara berätta att jag är GRAVID!! <3


    Grattis!! Underbart! Hur många försök blev det? När har du BF?
  • Äldre 17 Apr 15:57
    #9
    Saturnus skrev 2014-04-15 22:09:28 följande:
    Grattis!! Underbart! Hur många försök blev det? När har du BF?

    Tack :)  Det känns helt underbart!!! Det blev 5 försök. Vi har BF den 9 oktober men ska på rutinultraljud i början av maj och få se ifall det ändras då. Vi gjorde ett vul för ca 10 veckor sedan och fick då se at den lilla lagt sig för att gro där den sak <3
Svar på tråden Vill bli gravid igen efter ett utomkveds, någon som vill dela med sig av erfarenheter?