Vi håller på med utredning på vår 8-åriga son. Beslut togs den 20:e januari att utredning skulle påbörjas på skolan, planeras bli klar i mitten av maj. Först då skickas remiss över till BUP.
Har varit i kontakt med BUP ett antal gånger sedan i höstas med tanke på sonens välmående. Får samma svar hela tiden att skolans utredning skall göras först. Har dock blivit uppmanad av BUP att rektorn på skolan skall ringa BNP (Barn neuropsykiatriska mottagningen) för att begära en konsulationstid , bra både för oss föräldrar och för skolan. Både i bemötandet samt inför utredningen.
Serverade rektorn med dessa uppgifter, namn och telefonnummer i slutet av januari. 13 kontakter senare, enbart i denna fråga, samt ca 2½ månader senare har vi ännu inte fått någon bestämd tid. Rektorn tog tummen ur och ringde dem i början på april! Ja, jag är något irriterad på detta. Irriterad över att det ska ta sån tid, att det ska vara så svårt att lyfta luren och ringa samt att det är rektorn, inte vi föräldrar, som skall göra detta. Känner mig ganska maktlös i hela denna utredningsfråga!
Nu är det bara att hoppas att BUP/BNP tar över oss. Annars vet jag inte vad jag gör.....