• Anonym (Svårt)

Snart skriker jag!

Direkt man försöker nämna åt någon att just de här med att de inte blir något plus på stickan och att de känns jävligt jobbigt så kommer rådet "de kommer när de är rätt", hör jag den meningen en gång till så skriker jag. 
    De kommer inte alls när de är rätt, för skulle de bara göra de så skulle inte abort behöva finnas.

Folk blir gravida överallt och klart jag blir glad för dom men fan, ja jag har självinsikt jag är avundsjuk så AVUNDSJUK. Känner hur de nyper i mig så fort nån säger att "jo men vi ska nog börja försöka", ja men en till som får ett plus före mig. 

Känns bara som att det borde finnas ett kösystem, man borde kunna ta kölappar så allt händer i tur och ordning. (ironin är hög). Men ja är nästan så de känns, känns lite som att alla tränger sig i kön. 

Ja men nu har jag fått klaga av mig lite! Tack! 

• Svar på tråden Snart skriker jag!
  • Anonym (...?)

Har ni sökt hjälp? Hur går det? Hoppas det blir ett plus för er snart.

• Anonym (Svårt)

Ska nu och ta bort cellförändringar i slutet av månaden så efter de ska vi börja med undersökningarna.  

• Anonym (...?)
    Anonym (Svårt) skrev 2013-04-11 18:49:35 följande:
    Ska nu och ta bort cellförändringar i slutet av månaden så efter de ska vi börja med undersökningarna.  
    Vad bra, då hoppas vi på god hjälp och snabba resultat.

Styrke kram till er.
  • Anonym (polly)

Oftast tycker jag att de flesta människor är smarta men när det kommer till fertilitetsproblem kommer det väldigt många korkade kommentarer. Jag förstår faktiskt inte varför.. folk vet väl att det ofta ligger medicinska problem bakom infertilitet? Att man kanske behöver t.ex. hormonstimulering, ivf eller adoptera för att få barn.

• Anonym

Dom som säger så har nog inte försökt få barn i 3 år ;) skit i dom

• Anonym (Svårt)
    Anonym (...?) skrev 2013-04-11 18:51:40 följande:
    Vad bra, då hoppas vi på god hjälp och snabba resultat.

Styrke kram till er.
    Tack <3 

Kram!  
  • Anonym (Svårt)
    Anonym skrev 2013-04-11 18:51:44 följande:
    Hur gammal är du?
    27 
  • Anonym (Svårt)
    Anonym skrev 2013-04-11 19:02:28 följande:
    Dom som säger så har nog inte försökt få barn i 3 år ;) skit i dom
    Jo jag försöker :) 
  • Anonym (Svårt)
    Anonym (polly) skrev 2013-04-11 19:00:17 följande:
    Oftast tycker jag att de flesta människor är smarta men när det kommer till fertilitetsproblem kommer det väldigt många korkade kommentarer. Jag förstår faktiskt inte varför.. folk vet väl att det ofta ligger medicinska problem bakom infertilitet? Att man kanske behöver t.ex. hormonstimulering, ivf eller adoptera för att få barn.
    De är svårt att förstå ibland hur folk tänker. 
  • Pimpinellan
    Anonym (Svårt) skrev 2013-04-11 19:23:31 följande:
    De är svårt att förstå ibland hur folk tänker. 

Jag tror helt enkelt inte att de tänker,de bara vräker ur sig myter eller floskler på löpande band. När jag t.e.x ställer följdfrågan efter myten om "låsning" och frågar "vad är det som låser sig då om man längtar för mycket/vill för mycket?" så kan folk inte svara! Så långt har de inte tänkt nämligen! Kunde man styra fertiliteten med psyket skulle ingen behöva p-medel. Tungan ute

Lycka till ts!
  • Anonym (Svårt)
    Pimpinellan skrev 2013-04-11 19:29:53 följande:

Jag tror helt enkelt inte att de tänker,de bara vräker ur sig myter eller floskler på löpande band. När jag t.e.x ställer följdfrågan efter myten om "låsning" och frågar "vad är det som låser sig då om man längtar för mycket/vill för mycket?" så kan folk inte svara! Så långt har de inte tänkt nämligen! Kunde man styra fertiliteten med psyket skulle ingen behöva p-medel. Tungan ute

Lycka till ts!
    Ja precis min tanke! Och varje gång de kommer nån sån kommentar så tänker jag att de är sista gången jag ska prata med nån om de, men va fan när man har ett ständigt hopp följt av besvikelse varje månad så klart man ibland känner att man måste prata med människorna runt en. 
  • Yrja M
    Pimpinellan skrev 2013-04-11 19:29:53 följande:

Lycka till ts!
    Vår "låsning" löste sig efter en IVF PGD behandling Flört
  • m0desty

Märkligt, Yrja, IVF löste vår "låsning" också!

Nu har vi haft tur och haft många runt om som haft liknande problem så idiotkommentarerna har varit få. Det kan bero på att vi och våra vänner är lite äldre också. Förra året var vi tre par som fick IVF-bebisar.

27 år är en bra ålder och troligen har du många bra ägg kvar. Men vänta inte i onödan med att söka hjälp och då hos en fertilitetsklinik och inte hos BM.

Svar på tråden Snart skriker jag!