• Mellanmjölkens land

Klänning på bröllop i v18. Hjälp!

Jag kommer precis ha gått in i v18 när vi ska på bröllop. Klädkoden är Kavaj men brudparet har uttryckt att det är viktigare att man kommer än att man följer klädkoden slaviskt.

Nu går jag precis in i v14 så bröllopet är om ca 4v. Det är andra barnet och magen är definitivt större än förra gången. Inte extremt stor men förra gången fick jag mage sent och den blev aldrig särskillt stor (på BB såg jag mammor som bevisligen redan fött som var nästan lika stora som jag när jag var höggravid).

Precis innan bröllopet ska vi åka utomlands 1v så då har jag ingen möjlighet att leta kläder. Helst skulle jag ha klänning avklarad innan vi åker så att jag slipper panikjaga dagen före bröllopet. Inte kul om man inte hittar nått vettigt utan får gå i typ en storblommig säck

Vad tror ni om den här? Jag vet att Kavaj innebär knälång klänning jag har inte hittat nått i den längden som jag är säker på passar även om magen inte är gigantisk

www.asos.com/ASOS-Maternity/ASOS-Maternity-Exclusive-Jersey-Maxi-Dress-In-Grecian-Drape/Prod/pgeproduct.aspx&cid=5813&Rf900=1465&sh=0&pge=4&pgesize=20&sort=-1&clr=Parisianblue

Jag tar gärna emot andra tips!

• Svar på tråden Klänning på bröllop i v18. Hjälp!
  • Mellanmjölkens land

Sy upp klänning känns inte som ett alternativ med tanke på att vi ska åka bort där på slutet när man faktiskt vet hur stor magen faktiskt är.

• september2012

Jag var på bröllop igår i v 26 och köpte en klänning på vero moda i vecka, avskuren under bysten och magen fick bra med plats. Den fanns i 4-5 olika färger och kostade 179.50. Jag piffade till den med ett sidenband k midjan oxå.

Svar på tråden Klänning på bröllop i v18. Hjälp!