Vad är det varghatarna är så rädda för?
Satt och slösurfade på FB och snubblade över den smått komiska gruppen våga vägra varg som ändå har runt 7000+ anhängare. Majoriteten av inläggen var uttryckte starka åsikter om vargen förekomst i Sverige, regeringen fick sig rejäla kängor och även en snyfthistoria om föräldrar som förlorat sitt barn i cancer men ändå påstods ha tvingats till arbetet dagen efter av FK. Vad det nu har med vargen att göra men det kanske finns någon varg som knegar på FK och är en taskig handläggare pga bristande språkkunskaper el dylikt.
Även en del mer eller mindre begåvade inlägg fanns från jägare som anklagade vargen för att vara bestialisk som dödade för nöjets skull. No shit Sherlock snacka om att kasta sten i glashus..
Det mest komiska inlägget var detta "Tack förfäder för att jag kunnat springa fritt i skog o mark, plockat svamp o bär, gått en promenad med hunden och fått sett rådjur o älg! Tack för att våra djur kunnat betat lugnt i hagen om nätterna! Jag har kunna vandra över igenväxta varg gropar och inte insett vad ni gjort för min uppväxt, som jag inte kommer att kunna ge mina barn! Skogen tillhör inte oss längre på det sättet! Djuren blir till att föda vargstammen och lever i skräck!Och erat arbete har gått förgäves och jag känner att ni vänder er i graven och får ingen ro tills den dagen då den sista vargen stupar eller stängs in!"
Vad är människan rädd för? Skogsbolagen har ju kämpat för att utrota älgen i många år och då har jag inte sett särskilt många protester.
Nu då till slutklämmen, jag som varit i skogen och lekt och fiskat hela min uppväxt då mina föräldrar praktiskt taget bor i skogen. Det enda jag någonsin varit rädd för och då jag undvikit att vara i skogen är under jakten då det är allmänt känt att jägare har svårt att se skillnad på vad de skjuter på och det såvitt jag minns alltid varit människor som blivit skjutna var(g)e år. En jägare är mångt farligare för människan och även jakthundar (om jag inte minns fel dödas fler hundar av jägare) än vargen.
Konsensus råder om att vargen är satan själv och givetvis ska utrotas för den hotar mänsklighetens existens i Sverige. Jag skulle känna mig nödgad att hålla med och jag var ett får för de lever ju faktiskt under hot från vargen.
Vad har du för åsikt i frågan? Har alla varghatare reflexkeps och läderbyxor?