Plötsligt röd och svullen handled
Häromdagen så stod jag och målade (med högerhanden) och så kände jag plötsligt att något var konstigt med vänsterarmen så jag tittade på den och då var det ett ganska så stort, rött område på handleden, på ovansidan av armen. Det gjorde inte ont där det svullnat upp och var rött, men däremot så kändes armen trött, nästan som att jag just tränat eller något. Om jag klämde lite på insidan av underarmen så ömmade det lite längsmed benet och så.
Nu, två dagar senare, så är det inte rött längre och armen/handleden känns som vanligt, men det känns ändå som att det är någonting under huden på vänster handled. Det ser även ut så om jag jämför den med min andra handled.
Vad kan det vara? Jag åkte till vårdcentralen direkt när handleden hade svullnat upp, men de tyckte att jag skulle avvakta eftersom de hade så lång kö och de inte trodde att det var något farligt. I och med att det inte längre är rött så skulle det kännas fånigt att åka tillbaka eftersom jag kanske bara inbillar mig att det är något under huden, men.. kan det vara det? Vad i så fall? Ödem? Cancer? :O Finns det lymfkörtlar som kan svullna upp på handleden, nästan vid handen? Ni vet det partiet där handleden är som smalast.