• Snigeln

Du som har VITT hemma, varför har du det?

Vi byggde hus för några år sedan och inspirerad av "alla" hem i inredningstidningar och på nätet ville jag ha det vitt. Maken sa nej till helt vita väggar och vita golv, men det blev många vita möbler. Tyckte det var så snyggt! Men med tiden har vi/jag faktiskt insett att vitt inte alls är för oss. Det kändes inte som hemma, som vi liksom. Har insett att det vita nog bara var en fix idé eftersom man "ska" ha det ljust (och då tillika automatiskt fräscht som man brukar säga...). Nu har vi nästan enbart mörka, gamla möbler och det känns mycket mer personligt och "hemma" (för oss)!

Så jag undrar, då så många har vitt, vitt, vitt hemma, varför har just DU det? För att det är trendigt och "alla" har så eller för att ni verkligen geniuint gillar det? Och ni som har haft ert hem vitt ett tag, har ni tröttnat på det eller gillar ni det lika mycket som då ni byggde/renoverade?

Detta hoppas jag ingen tar som kritik för jag är verkligen bara nyfiken Jag tycker själv det kan vara jättesnyggt med vit inredning, men det är inte för mig i mitt hem. Synd bara att vi nu fått göra om så mycket (tack och lov att maken sa nej till vita väggar och golv!). Tänker att jag/vi kanske inte är de enda som gått på "trendmissen"

• Svar på tråden Du som har VITT hemma, varför har du det?
  • FixarFrasse

Det är ljust och ger rymd!

Är såpass gammal att jag hunnit köra en helvit period, gått över till mer icke-vitt, men är nu tillbaks på vitt igen, det var och är bäst i min smak! 

• Niju

Vita väggar har vi för då att det ser ljusare ut hemma och man kan kombinera med fler färger på möbler, tavlor, gardiner etc. inga vita möbler för vi har barn så vita håller de inte sig särskilt länge :p

• Meria

Samma här, vita väggar då lgh är rätt liten. Känns större då ;) sen tycker jag det är fräscht o snyggt. Vi kör inte vita möbler på det dock...

• solrosolja

Hade mycket vitt förr men nu i nya sekelskiftesvåninen har vi mörkare trä på möbler men som soffa, säng, matstolar är det vitt tyg och även på tapeter. Gillar kontrasten mörkt och vitt ( dock inte svarta möbler utan ska vara mörkbrunt ) blev för vitt och sterilt och ville ha in mer ombonat och personligt :) mycket textilier har vi också i mjuka mörkare färger. Lägenheten är otroligt ljus med stora fönster och vita väggar så passade inte med bara vitt :)

• Delia

Här är alla trämöbler och väggar vita och nej jag har inte tröttnat. Vi har färg på andra ställen, soffan, kuddar, tavlor, gardiner. För mig blir det alldeles för rörigt med olika träslag.

• Furstinna

Alla våra möbler och krukor är vita och alla väggar är vita samt golven i våra sovrum. . Våra sovrum går även i rosa och grönt. Rosa textilier och gröna växter i stora vita krukor. Jag gillar det minimalistiskt och kliniskt. Sen bryta upp med glad färger. Jag kan väl säga att jag körde detta innan det blev en så stor grej så är helt personligt och inte för att det är trendigt. Jag är allergisk mot bohemstuket och allt som är mörkt. Skulle inte kunna känna mig hemma med sådant möblemang.

• Furstinna
    Delia skrev 2013-04-12 09:07:02 följande:
    Här är alla trämöbler och väggar vita och nej jag har inte tröttnat. Vi har färg på andra ställen, soffan, kuddar, tavlor, gardiner. För mig blir det alldeles för rörigt med olika träslag.

Delia skrev 2013-04-12 09:07:02 följande:

Samma här. Jag har inte vita soffor, det vore heltkorkat i detta hemmet haha.
  • tjockobbe

Har vita möbler o vita väggar. Helt min stil! Inreder sen med mycket färg på annat så det blir inte bara vitt! :)

Precis hittat radhus o där är väggarna mörka, men så länge jag får ha mina vita möbler kan det bli fint ändå! :)

BF 6 oktober
  • Mabaja

Vi har precis flyttat och vi ville ha det ljusare. Vi hade mörka färger (mycket svart) och mörka möbler till en början i vårt förra hus. Efter några år ville vi ha ljusare möbler då tapeterna var genomgående svarta och golvet mörkbrunt. Så nu när vi flyttade har vi satsat på ljusa färger, helvitt i hall, kök och vardagsrum. Mycket rosa i tjejernas rum och ljusa färger i vårt sovrum.

Vi har nu satsat på turkosa detaljer i vardagsrummet och det är faktiskt snyggt!

• Margaux

Vi har vita väggar och tak i alla rum utom barnrum och vårdat sovrum. Med 3 m takhöjd och struckatur etc så kändes det klassiskt och lätt. vi har även några vita möbler men de flesta är i valnöt eller "antikbrunt". Vi har även vita gardiner, men sen är det rätt mycket färg också..

Svar på tråden Du som har VITT hemma, varför har du det?