Du som har VITT hemma, varför har du det?
Vi byggde hus för några år sedan och inspirerad av "alla" hem i inredningstidningar och på nätet ville jag ha det vitt. Maken sa nej till helt vita väggar och vita golv, men det blev många vita möbler. Tyckte det var så snyggt! Men med tiden har vi/jag faktiskt insett att vitt inte alls är för oss. Det kändes inte som hemma, som vi liksom. Har insett att det vita nog bara var en fix idé eftersom man "ska" ha det ljust (och då tillika automatiskt fräscht som man brukar säga...). Nu har vi nästan enbart mörka, gamla möbler och det känns mycket mer personligt och "hemma" (för oss)!
Så jag undrar, då så många har vitt, vitt, vitt hemma, varför har just DU det? För att det är trendigt och "alla" har så eller för att ni verkligen geniuint gillar det? Och ni som har haft ert hem vitt ett tag, har ni tröttnat på det eller gillar ni det lika mycket som då ni byggde/renoverade?
Detta hoppas jag ingen tar som kritik för jag är verkligen bara nyfiken Jag tycker själv det kan vara jättesnyggt med vit inredning, men det är inte för mig i mitt hem. Synd bara att vi nu fått göra om så mycket (tack och lov att maken sa nej till vita väggar och golv!). Tänker att jag/vi kanske inte är de enda som gått på "trendmissen"