Servera blandfärs i tacos till muslimer?
Eftersom det är fredag idag så blir det som vanligt tacos middag för hela familjen ikväll efter jobbet. Normalt sett köper vi alltid blandfärs eftersom den blir mycket saftigare och godare än ren nötfärs och alla är nöjda med det. Vi köpte ett tvåkilospaket igår som vi tänker ha idag till maten. Då ringer dottern och frågar om hennes klasskamrat får följa med hem och äta ikväll hos oss. Klasskamraten kommer från Turkiet och jag vet att hon är muslim.
Jag har inte lust att köpa ny köttfärs bara för detta och undrar om en 11 åring märker om det är blandfärs istället för nötfärs om man har taco krydda i? Själv känner jag ingen större skillnad förutom att nötfärsen är torrare.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 09:14
Herregud vilket liv det blev här! Hinner inte läsa alla inlägg eftersom jag är på jobbet nu men vill bara informera om att allt gick jättebra i fredags.
Flickan åt med god aptit och sa att det var jättegott! Inte blev hon dålig heller.
Nu när grillsäsongen startar är jag helt övertygad om att hon inte heller känner skillnad på kycklingkorv och vanlig korv. Fast det kanske inte är så konstigt när även kycklingkorv visat sig innehålla griskött.
Bara trams att inte äta allt, oavsett argument tycker jag. Ju Fler barn som lär sig äta bra, desto sundare samhälle kommer vi ha. Barn är alldeles för bortskämda idag.