häst och barn
Jag går och velar fram och tillbaka om jag ska ta upp min gamla sysslesättning igen och skaffa häst? Nu är det dock under helt andra förutsättningar än det var förut, jag har tre barn 6 år, 8 år och 10 månader. 8-åringen är hästtokig och vill gärna att mamma ska köpa häst men frågan är om man hinner med allting???
Jag saknar ridningen något fruktansvärt och har undersökt massor med andra alternativ men att börja på ridskola är uteslutet och att bli medryttare vill jag inte då jag inte vill bli styrd i min ridning och hela tiden behöva rätta mig efter ägaren.
Nu har jag iallafall hittat ett stall med full service några kilometer hemifrån, dvs dom utfodrar, släpper ut och in, bytar täcken, mockar och kollar igenom hästen så att den inte skadat sig så det är inget direkt krav på att man MÅSTE åka dit varenda dag.
Jag vet inte hur jag ska göra, är jag egoistisk om jag skaffar häst och inte är hemma lika mycket som jag brukar. Fast det kan ju vara till glädje för barnen att vi har en häst också.
Ni som har häst, hinner ni med allting, familj, häst? Ångrar ni någon gång att ni skaffade häst när ni hade små barn?
Emellanåt får jag dåligt samvete bara över att jag funderar på det här men jag känner ju att det är en pusselbit som fattas i mitt liv och jag tror att den biten kan vara hästen.