• Anonym (förvirrad)

    orolig förvirrad.

    Hej.
    jag vet inte riktigt om jag väntmig rätt nu men jag ska försöka förklara min oro. Jag har träffat mannen i mitt liv, han har tre barn sedan tidigare varav ett har ett handikapp.Jag har tre barn jag medsen tidigare.Nu har vi träffats i tre år, jag har mina på heltid medans han har sina varannan vecka. Det har vart meningen att viska flytta hem till dommenförst ska det byggas och fixas och vi hade allt planerat när sen den handikappade sonen ska ha sagt att om mina barn ska vara där j'mt ¨å kommer han att flytta. Är det dårätt att låta honom bestämma, det här tar på våran relation och jag vet interiktigt vilka krav jag törs ställa ellen ens vad jag vågar säga i det här, utan jag känner mer att min särbo använder sinsons handikapp som ett skäl att vänta för att detär så jobbigt för honom med allt, han är helt klar i huvudet menhan kan inte gå utan hjälpmedel men till frågan nu, vad ska jag göra, sitta ner ochvänta eller fortsätta kämpa ensam. vart ska man vända sig för att fåen rätsida på allt. Jag har förberett mina barn på att det kommer att bliså här förr eller senare menhur ska jagfå honom att förstå att han måstegöra det samma.

  • Svar på tråden orolig förvirrad.
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Ni är många personer i er nya familj och det är många behov att ta hänsyn till. Det allra viktigaste tror jag är att din partner och du pratar om hur ni skulle kunna lösa detta, på kort och på lång sikt. Om sådana samtal uteblir kan man få en känsla att det inte finns någon lösning eller att partner inte bryr sig tillräckligt. Det finns säkert olika lösningar på er situation. Ni behöver prata igenom olika alternativ fördelar och nackdelar. Sök familjerådgivning om ni tycker det är svårt.

    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden orolig förvirrad.