• Krokodil

    Mötesplats för blivande adoptivföräldrar

    Är det någon som vet om det finns någon fysisk mötesplats för blivande adoptivföräldrar i Stockholm? Det skulle vara så skönt att träffa andra som är mitt uppe i processen. Jag och min man fick vårt medgivande i februari och håller nu på att samla ihop alla papper för att kunna skicka till Taiwan

  • Svar på tråden Mötesplats för blivande adoptivföräldrar
  • mamma efter 45

    Hej Krokodil

    Jag tror inte att det finns någon sådan mötesplats. I alla fall inte INNAN man adopterar.

    Efter adoptionen finns en sk Öpen förskola I sTOCKHOLM där föräldrar och barn kan mötas några dagar i veckan.

    Men jag är också intresserad av att träffas. Vi hämtar en pojke i Kina i maj och jag ses gärna både innan adoptionen och efter. Inboxa mig gärna!

    Nina   

  • Krokodil

    Hej Nina! Stort grattis - och lycka till i Kina! Vi kanske ses på någon öppen förskola framöver Jag kanske är lite feg men jag föredrar att träffas i ordnad grupp, hoppas verkligen att du inte tar illa upp! Än en gång - lycka till!

  • Cattis86

    Hej på er!

    Vilken himla bra tråd! :) Jag har också tänkt likadant, jag och min man vill så gärna träffa blivande adoptivföräldrar vi också men det verkar inte vara så vanligt med träffar genom organisationerna? Om d e nån som vill dra ihop en träff så hakar jag gärna på så kan vi kanske planera in nåt tillsammans :) Jag tror att man behöver prata med andra i samma situation, och stötta varandra när den jobbiga

    väntan och längtan blir för tuff.. Prata både om allt det jobbiga och så klart allt det underbara det innebär att vänta adoptivbarn :)

    Vi väntar förresten barn från Polen genon bfa :) våra papper skickades till Polen i oktober (snart 7 mån sen) och som det lät nu så är det tre familjer före oss i kön.. Så vi får se, det borde bli detta året iaf :) Vart väntar ni andra barn ifrån? :)

Svar på tråden Mötesplats för blivande adoptivföräldrar