• Anonym (ts)

Vårta- när försvinner den

Jag har fått en äcklig fotvårta. Har såklart köpt vårtmedel, och påbörjat behandlingen. När kan jag räkna med att den försvinner och finns risken att den sprider sig? Jag vill bara bli av med den NU!!!!

• Svar på tråden Vårta- när försvinner den
  • Whitetrash86

står väl på förpackningen hur länge du ska använda för att den ska försvinna, men jag skulle räkna med 1 veckan innan något händer 

• Anonym (ts)
    Whitetrash86 skrev 2013-04-12 11:38:46 följande:
    står väl på förpackningen hur länge du ska använda för att den ska försvinna, men jag skulle räkna med 1 veckan innan något händer 

Det står mellan 3-15 veckor. Inte så exakt med andra ord. :)
  • Anonym

Vårtor är virus i kroppen. När jag gick i mellanstadiet fick jag handvårtor, man kan behandla dessa men det uppkommer nya tills viruset slagits ut ur kroppen. Tog ca 1½ år innan de försvann.

• Madeleine de Scudéry

Det finns väl vårtmedel som ska ta bort dem på en gång numera.

• Anonym
    Madeleine de Scudéry skrev 2013-04-12 11:41:23 följande:
    Det finns väl vårtmedel som ska ta bort dem på en gång numera.
    Nope
  • Anonym

Jag har testat frysmedlet som finns på apoteket. En behandling, så ska de försvinna på 10-14 dagar. Jag behandlade igår, så jag vet inte om det har fungerat än.

• Madeleine de Scudéry

Ah, eller så får du väl gå och frysa bort dem hos läkare. Då försvinner de iaf på en gång.

• Anonym

För mig tog det typ en månad. Det gjorde jätteont att ta på medlet efter att det hade börjat verka (och gå med det, man belastar ju foten), men det är så skönt att ha blivit av med aset! Skulle lätt göra det igen.

Tänk på att det oftast inte räcker med att bara pensla på. Du måste skrapa bort det som fräts bort med jämna mellanrum också. Det gör ont sen när huden är uppluckrad och syran ska på, men det är värt det!  Du ser när det är frisk hud som börjar komma under. Det är ju skillnad på vårthud och vanlig hud. Mot slutet blev min vårta typ svart.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-04-12 11:42:37 följande:
    Jag har testat frysmedlet som finns på apoteket. En behandling, så ska de försvinna på 10-14 dagar. Jag behandlade igår, så jag vet inte om det har fungerat än.
    Det hjälpte inte alls för mig. Det enda som har hjälpt är det starkaste vårtmedlet och tålamod.
Svar på tråden Vårta- när försvinner den