• Anonym (lillajag)

Någon som också har en sambo som lever på att spela poker ?

Hej. söker någon som är i liknande situation som mig.  Har nämligen en sambo som livnära sig på poker och har gjort det i flera år, finns det någon annan som har en sambo som gör det ? :) Vore roligt att komma i kontakt med andra som har denna "livsstil" :)

• Svar på tråden Någon som också har en sambo som lever på att spela poker ?
  • Anonym (lillajag)

Ingen ? :)

• Anonym

mitt ex gjorde det, men vi har som sagt gjort slut...

• Anonym (lillajag)
    Anonym skrev 2013-04-12 14:19:45 följande:
    mitt ex gjorde det, men vi har som sagt gjort slut...
    Aaha okej :) Var det på grund av pokern ? eller kanske något helt annat? :)
  • Alby

Jag har också ett ex som gjorde det, och det var verkligen en speciell livsstil :) tyvärr blev han så beroende av poker och spelade hela tiden. Har ingen kontakt med honom idag men har hört att han har dragit på sig stora lån. Men det var häftigt att se hur lätt man kunde tjäna så stora pengar, så fort.

• Anonym (lillajag)
    Alby skrev 2013-04-12 14:42:28 följande:
    Jag har också ett ex som gjorde det, och det var verkligen en speciell livsstil :) tyvärr blev han så beroende av poker och spelade hela tiden. Har ingen kontakt med honom idag men har hört att han har dragit på sig stora lån. Men det var häftigt att se hur lätt man kunde tjäna så stora pengar, så fort.
    Usch vad jobbigt när det blir till ett beroende Rynkar på näsan Tyvärr är det en speciell livsstil som kan få många att tappa slinten om pengar och bara spelar och spelar, sett flertal bra spelare som tillslut inte orkat. Men ja det är häftigt, när jag sliter för min lön 40 h i veckan så kan han vunnit den på någon dag Drömmer
  • Anonym (lillajag)

till och med på någon timme kan han spelat ihop hela min månadslön som jag sliter röven av mig för att få Kräks

• Anonym (lillajag)

Puffar upp tråden igen :)

• YoO

Lite OT, då det inte var en sambo utan en kompis. Men det kanske går bra ändå? ;)

Finns ett extremt spann när det gäller att leva på poker.

Kompisen körde bara Internetturneringar, såg pokern som ett "vanligt" jobb, så på helger och sena kvällar satt han och jobbade.

På vinterhalvåret bodde han i Thailand och spelade därifrån, för att återkomma till Sverige under våren.

Han har nu lagt av med pokern, då det alltid fanns risk att till slut tappa motivationen och falla nedåt i en spiral som istället slutar med lån. Nu skall han börja plugga istället ;)

Jag brukar inte bli avundsjuk då jag själv är nöjd med mitt jobb och lön, men jämfört med honom som kunde dra in några hundratusen på en kväll så... tja vad skall man säga ;)

Tror att vara tillsammans med en pokerspelare (av den bättre kalibern) är en väldigt speciell livsstil.

• Viktoria25

Hej! Jag är sambo med en grekisk kille som är pokerspelare och har levt på pokern i flera år, och nu lär han mig också spela! Hoppas jag inte är allt för sen i tråden, hur gamla är ni?

• Anonym (Tjoho)

Hej!!

Har haft det och var misstänksam i början och tänkte, snart ber han mig om pengar. Den dagen kom och jag blev helt stel men det var bara ngn hundralapp och hände aldrig igen någonsin. Han klarar sig på sin livsstil.

• Viktoria25

Hur mycket tjänar han i månaden på ett ungefär? Jag vet att det är olika från månad till månad men typ genomsnitt? Och hur mycket har han vunnit som mest på en dag?

• Anonym (Tjoho)
    Viktoria25 skrev 2015-09-13 12:17:19 följande:

Hur mycket tjänar han i månaden på ett ungefär? Jag vet att det är olika från månad till månad men typ genomsnitt? Och hur mycket har han vunnit som mest på en dag?

Vet inte, ingen aning. Har inte pratat pengar med honom. Han säger mest att han har en buffert ifall att det skulle gå dåligt men slutar i tid.
Svar på tråden Någon som också har en sambo som lever på att spela poker ?