• Jessy01

En orolig undrar om ni har blött mycket efter äggplock?

Ja som rubriken låter...någon som blött mycket efter äggplock? Igår då det gjordes blödde jag en hel del och imorse (ursäkta detaljer) kom det ut en klump koagulerat blod :0 Rädd för att det är slemhinnan eller att det ska störa implantationen...detta är vårat tredje ivf. Kan man verkligen ta progesteronkrämen vaginalt när det blöder pga infektionsrisken? Har insättning på söndag. Sååå tacksam för svar ngn mer som blött och det gått bra för?

• Svar på tråden En orolig undrar om ni har blött mycket efter äggplock?
  • Pimpinellan

Inte nämnvärt mycket,behövt binda första dygnet typ. Men vadå kräm,har du inte progesteron eller Crinone? Proggisar kan man ju ta analt istället och du måste ju inte börja redan nu,jag började samma dag som ET.

• alynda

Jag blödde en del efter äggplocket, men mer sparsamt än en menstruation. Senare visade det sig att jag hade en infektion, om den fanns innan äggplocket eller orsakades av äggplocket (det blir lättare infektion om man blöder), vet man inte.

Vi fick en återföring ändå (slemhinnan kollas innan), men jag tror kliniken i efterhand ansåg det vara fel beslut, för vi fick en stor rabatt på nästa försök. Jag undrade också hur ett embryo skulle kunna ta sig när jag varit så sjuk och gick på så stark antibiotika (hade dessutom lätt-måttlig överstimulering och en vriden äggstock som dock vreds rätt av sig själv).

Jag tycker du ska ringa din klinik och se om du kan få vaginaltabletter, som Pimpinellan påpekade även kan tas analt, för att minska ev infektionsrisk. Slemhinnan kollas i alla fall innan återföring och i värsta fall fryser man istället embryot, så att du kan få ostimulerad FET vid lämpligt tillfälle.

• alynda

P. S. Vi gick privat oc betalade själva för IVF, därav rabatt.

• Jessy01

Tack för svar!

Alynda- blödde du hela tiden alltså dgr etfter också samt vid insättning?

Jo jag menade vagiatorier...och jag ringde kliniken idag och de sa att jag inte skulle ta dem

vaginalt då de ger smärtsamt magon..hmmm. Sen till saken att jag också har injektionsform av

progesteron...men kanske dumt att ta det??

Tack igen för svar ngn mer som har negativa eller positiva erfarenheter?

Mvh            

• Jessy01

Pimpinellan: din presentation är klockren! Har hört både det ena och andra...slappna av? My ass ;)

• Pimpinellan
    Jessy01 skrev 2013-04-12 18:02:16 följande:
    Pimpinellan: din presentation är klockren! Har hört både det ena och andra...slappna av? My ass ;)

Tack! Glad Den är gammal,jag bara uppdaterar åren vi försökt,men många gillar den.
  • alynda

Jessy01: Jag fick en blastocyst tillbaka på dag 5 och då hade jag nog bara lite brunt in flytningarna som jag minns det.

• Jessy01

Okey, jag samma här nu jag fick tillbaka igår, två små fina på dag 3 :) Hur gick det för dig Alynda med blastisen?

• alynda
    Jessy01 skrev 2013-04-15 08:06:38 följande:
    Okey, jag samma här nu jag fick tillbaka igår, två små fina på dag 3 :) Hur gick det för dig Alynda med blastisen?

Det gick ju inte alls då. Tror inte kroppen ville ta emot ett embryo efter infektion och fullpumpad med antibiotika. Riktig otur hade vi också för vid ET fanns ytterligare 6 embryon de odlade på lite till. Kliniken trodde att det skulle bli 3, 4 st till frysen, men det blev 0. Ganska snopet.

Men nästa försök i januari blev komplikationsfritt och ett tvådagars embryo tog sig så fint så nu är jag i v 13. Har hunnit se en mycket livlig liten varelse på UL och fått bra. besked på moderkaksprov. Har dessutom en i frysen :)
  • Jessy01

Grattis Alynda!! Jag förlåt jag har inte läst igenom tråden ordentligt...men GRATTIIIIS igen underbart att höra solskenshistorier

• Jessy01

Aaaa nej nu ser jag....blandade ihop två trådar Alynda....kanske förstår att jag är ny på det här

Svar på tråden En orolig undrar om ni har blött mycket efter äggplock?