• whenthenightcomes

Vad tycker ni om era förskolor?

Är ni nöjda med era förskolor som era barn går på och hur blir ni bemötta av personal där?

• Svar på tråden Vad tycker ni om era förskolor?
  • tessa1979

Den är fantastisk! Ja vi är supernöjda. Personalen är utmärkt, trygg, erfaren, trevlig och kommunicerar bra. Barnen stormtrivs.

• Natulcien

Vi är jättenöjda! Liten, personaltät förskola med engagerad, kunnig, trevlig och bra personal.

• whenthenightcomes

Kul me så postiv ton än så länge! Härligt ni som skrivet är så nöjda :) Jobbar själv på förskola o intresserade hur föräldrar elsewhere ger respons!

• keron

Våra barn har gått/går på en friförskola och vi är supernöjda! Glad Personalen är underbar och förskolan drivs av en kvinna med barnsköterskeutbildning och mycket lång erfarenhet av arbetet. Kunde inte vara nöjdare! ^^

• Flickan och kråkan

Vi har mestadels varit väldigt nöjda. Mina började relativt sent så de har bara gått på en 3-5-avdelningen. Gruppen har varit liten (i jämförelse) - 15 barn och många som gått korta dagar eller 15-timmars. Båda våra barn har trivts väldigt bra och varit trygga vilket är det viktigaste för vår del. Jättefin stämning mellan barnen - gruppdynamik är ju inte alltid något man kan styra så det har ju en hel del med tur att göra. Efter jul var de tvungna att utöka gruppen så nu är de 20 cirka och fler små barn. Det blev högre tryck underifrån därav förändringen....och den märks. Fortfarande bra, men det var utan tvekan bättre när de var 15. Jag hade gärna sett att det haft lite mer pedagogiskt arbete kring språk, matematik etc. men som sagt jättenöjda med den trygghet och värme som finns bland barnen och personalen.

• Catti41

Väldigt nöjd. Positivt överraskad om man läser här om överfulla barngrupper och hög ljudvolym. Jag hämtar ibland runt ett-tiden då det troligen är som flest barn närvarande och alla sitter och pysslar eller jobbar med olika saker och pratar i vanlig samtalston. Den enda nackdelen är att min femåring pratar en fruktansvärd stockholmska.... (Vi är själva inflyttade så det skär lite i våra öron men några av hans pedagoger är riktiga Söder-tjejer.

Just nu är köket under reparation, det blev en vattenskada, så de får gå till närmaste skola och äta mat. Som förälder tycker man ju det är lite jobbigt, men för barnen (5-6åringar) är det ju vansinnigt spännande.

• RöttÄrSött

Jag är supernöjd, även om det finns betänkligheter är det "lyxproblem".

De har enbart fri lek ute, har mer pedagogplanerat än utgångspunkt i barnens intressen samt har lite väl övertro till att köra förmedlingspedagogik i storgrupp men fördelarna väger över. Min son stormtrivs

Jag tror inte att föräldrarna som inte är förskollärare har samma betänkligheter som jag utan de är överlyckliga över att förskolan gör så mycket med barnen. Jag kan dock ifrågasätta hur meningsfullt det är för 60 barn (tre avdelningar) att bygga en koja tillsammans där 59 tittar medan en och en går fram och lägger en pinne Men övriga föräldrar är ju så hyper över att barnen byggde en koja... :P

• Flickan och kråkan
    RöttÄrSött skrev 2013-04-13 08:58:07 följande:
    Jag är supernöjd, även om det finns betänkligheter är det "lyxproblem".

De har enbart fri lek ute, har mer pedagogplanerat än utgångspunkt i barnens intressen samt har lite väl övertro till att köra förmedlingspedagogik i storgrupp men fördelarna väger över. Min son stormtrivs

Jag tror inte att föräldrarna som inte är förskollärare har samma betänkligheter som jag utan de är överlyckliga över att förskolan gör så mycket med barnen. Jag kan dock ifrågasätta hur meningsfullt det är för 60 barn (tre avdelningar) att bygga en koja tillsammans där 59 tittar medan en och en går fram och lägger en pinne Men övriga föräldrar är ju så hyper över att barnen byggde en koja... :P
    Jösses, gör de aktiviteter med 60 barn! 
  • Turboplingen

Är super nöjd med våra pedagoger och förskola! Tyvärr är det kommunen jag har problem med. De har tagit bort förskole fotograferingen sen nu har dom tagit bort att man får lämna kalas inbjudan på hyllan även om man bjuder alla. Sen lämnar de ju inte ut numren till föräldrarna så blir svårt att bjuda kompisar på kalas.

• Sarus85

Supernöjda. Liten förskola med 13 barn i smågruppen och tre pedagoger. 31 barn på förskolan sammanlagt. Mysigt och sonen trivs väldigt bra.

Pedagogerna är väldigt kära och det märks att de tycker om barnen och sitt jobb. Vi blir bra bemötta.

Superduktig kock som lagar närproducerat och ekologiskt. Maten är verkligen toppen!

Det är ett föräldrakooperativ så vi får vara engagerad i förskolan, vilket vi tycker är kul.

Vi har väldigt olika tider på våra jobb, min man och jag, så blir att vi får se till dagis lite dag från dag och det är aldrig några problem vilket vi är väldigt tacksamma för!

Toppbetyg helt enkelt :)

• vampyria2

Ja super nöjd, personalen är så bra som man bara kan bli

När jag kommer med sonen så låter de alltid jätte glada och säger att de har saknat honom (han går bara var annan vecka), det måste vara underbart för en liten fem åring att få det bemötandet

Sen har han ADHD och de har gjort några saker för att undvika vissa svåra situationer, de gjorde de redan innan utredningen var klar, det visar att de verkligen ser min son och den hjälp han behöver.

Trotts att han har sin diagnos så finns det inte en tvekan i mig att de faktiskt gillar honom hårt och tycker att han är en tillgång i barngruppen, så de har öven lyckats få mig att känna mig trygg med att lämna honom hos dem

• tulip79

Mycket nöjd! Båda barn trivs bra. Det är en liten förskola med max 40 barn på 7 personal. Är förvånad över att det alltid är lugnt o ingen ingen hög ljudvolym (vilket jag felaktigt antagit att det skulle vara på förskolor).

Svar på tråden Vad tycker ni om era förskolor?