• Anonym (bröstkorg)

Någon som haft ont i bröstkorgen vid stress och det sedan gått över?

Jag har varit under psykisk stress väldigt länge nu och nu har jag fått jätteont i revbenen eller i musklerna (?) över revbenen... typ över hela bröstkorgen... kan det vara musklerna som är spända på någpt sätt? Någon som haft så och det gått över när ni mått bättre psykiskt? Har haft så till och från i några veckor sen stressen kulminerade...

• Svar på tråden Någon som haft ont i bröstkorgen vid stress och det sedan gått över?
  • Anonym (bröstkorg)
    Anonym skrev 2013-04-12 18:22:46 följande:
    låter precis som ångest
    Anonym skrev 2013-04-12 18:22:46 följande:
    låter precis som ångest

Ja det är det nog, men tänkte om det går över när man mår bättre, om någon haft så...
  • Anonym (Stress)

Det är nog ångest det... blir bättre när det blir lugnare. Prova att stretcha lite under dagen och ta djupa andetag. Kan kännas jobbigt men det hjälper dig att slappna av lite i kroppen.

• Anonym

Jag är lättstressad och har en ångestproblematik som gett mig symptom  vilka fått mig inlagd på hjärt/medicinakuten ett par gånger. Tryck över bröstet bla. Efftersom det är psykosomatiskt går det bort när ångesten släpper i mitt fall. Det kan ta allt från någon timme till månader. Det gäller att ta bort stressen eller kanske lära sig att hantera den bättre.

• Anonym (bröstkorg)

Alltså jag har panikångestattacker en eller två gånger om dagen kanske i snitt.. nu dock inte haft på ett par dagar... men just det onda i revbenen är kvar hela tiden... ja jag håller på att utreda via läkare så det är givet, men tänkte mest kolla om någon haft så i samband med stress...

Grena83 skrev 2013-04-12 18:27:54 följande:
    Tilläga att jag har haft precis samma problem, vilket blir bättre när jag mår bättre men för min del krävs det både medicin och samtalskontakt
    Grena83 skrev 2013-04-12 18:27:54 följande:
    Tilläga att jag har haft precis samma problem, vilket blir bättre när jag mår bättre men för min del krävs det både medicin och samtalskontakt
    Vad har du för medicin? Jag har också medicin och börjar sakta men säkert må bättre psykiskt nu och det känns skitskönt... så jag hoppas att det onda i revbenen försvinner snart när man börjar må bättre...
  • Anonym (Paow)

Så hade jag det under en väldigt stressig tid i mitt liv. Sen började jag med anti-depp medicin och då gick det över. Jag har försökt sluta några gånger med medicinen men då kommer smärtan direkt vid stress. Jag äter som "tur" är en ganska låg dos så jag stör mig inte av det direkt att fortsätta med medicinen heller även om jag gärna hade vilja sluta för att medicinen påverkar min sexlust
    Jag har hört uttrycket "stress-hjärta", jag vet inte om det ens är någon riktig diagnos eller att det var det jag hade men jag tycker det var ett passande namn iaf.  

• Anonym (bröstkorg)
    Anonym (Paow) skrev 2013-04-12 18:34:29 följande:
    Så hade jag det under en väldigt stressig tid i mitt liv. Sen började jag med anti-depp medicin och då gick det över. Jag har försökt sluta några gånger med medicinen men då kommer smärtan direkt vid stress. Jag äter som "tur" är en ganska låg dos så jag stör mig inte av det direkt att fortsätta med medicinen heller även om jag gärna hade vilja sluta för att medicinen påverkar min sexlust
    Jag har hört uttrycket "stress-hjärta", jag vet inte om det ens är någon riktig diagnos eller att det var det jag hade men jag tycker det var ett passande namn iaf.  
    Anonym (Paow) skrev 2013-04-12 18:34:29 följande:
    Ja fast jag har inte ont vid hjärttrakten... utan i själva revbenen eller utanpå... känns som typ alla muskler utanpå och mellan revbenen (om man har muskler där?) är knutna som bara den... ska på massage nästa vecka också...

• Memmsan83

Jag hade så en period när vi hade sjukt mycket på jobbet. Det försvann när stressen släppte, fick bestämma mig för att jobbet inte fick påverka min hälsa. När musklerna krampar, vilket de gör pga den ytliga andningen vid stress, är det kroppens sätt att säga ifrån. Du behöver nog hjälp med att hantera ditt mående hos en kurator eller liknande. Du har ju rätt till att må mycket bättre :)

Svar på tråden Någon som haft ont i bröstkorgen vid stress och det sedan gått över?