• iochj

tunn filt

Vi väntar barn nr 2 till sommaren. Barn nr 1 kom mitt i kalla vintern, så det är lite svårt det här, när det blir tvärtemot! 
    Men iallafall, min fråga är att finns det någon som har tips på en tunn filt (märke/modell) som man kan köpa och ha över bebisen i vagnen. Om man ens har det på sommaren. Jag tänkte om det är så varmt att bebisen ligger i blöja, men att man vill skydda den mot solen.  

• Svar på tråden tunn filt
  • iochj
    2013 skrev 2013-04-12 22:21:46 följande:
    När barnen är så små under sommaren är det bäst att försöka hålla sig inne mellan 11 och 15, alltid ha vagnen i skuggan och att använda ett solskydd till vagnen, tex. www.syskonhuset.se/barnvagnstillbehor/501-aus...
    ja jag hade såklart tänkt ha solskydd med. Och låta barnet vara i skugga. Men jag tänkte på en tunn filt. 
  • majsis08

lindex hae en tunn bommulsfilt som jag tänkt köpa iaf:) ska oxå ha mitt i sommaren har även sett att babyproffsen har:)

• iochj
    majsis08 skrev 2013-04-12 22:25:57 följande:
    lindex hae en tunn bommulsfilt som jag tänkt köpa iaf:) ska oxå ha mitt i sommaren har även sett att babyproffsen har:)
    tack, jag ska kolla på lindex. Kanske att de har bild på hemsidan. :)
  • majsis08

ja den finns på hemsidan:) den finns i rosa och blått bara så om man inte vet kön kanske den inte är så intressant!!

• 2013

Annars kan man köpa en sjal på damavdelningen. De kostar mindre och det är lättare att hitta riktigt tunna.

• jodå

Dela ett vanligt underlakan.

• Zargenta

Rutig filt, finns på hemtex har jag för mig :)

• iochj
    2013 skrev 2013-04-12 22:30:49 följande:
    Annars kan man köpa en sjal på damavdelningen. De kostar mindre och det är lättare att hitta riktigt tunna.
    smart!
  • Natulcien
    majsis08 skrev 2013-04-12 22:41:40 följande:
    en gallerfilt får de bli :) jättefina och verkar mysiga å svala !!
    Vi hade en sån. Och den filten var den vi använde mest, hela det första halvåret. Jättebra! Glad
  • Echo

Gallerfilt. Och ett luftigt solskyddsöverdrag till vagnen, finns som insektsnät typ (med bra SPF).

• Pumpkin
    Natulcien skrev 2013-04-12 22:46:25 följande:
    Vi hade en sån. Och den filten var den vi använde mest, hela det första halvåret. Jättebra! Glad
    Samma här
    Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
Svar på tråden tunn filt