Anonym (dumpad) skrev 2013-04-13 09:40:17 följande:
Det är så himla knäckande. Jag träffar helt fantastiska killar. De är snygga, trevliga, snälla, välutbildade, intelligenta, roliga, sociala och allt jag kan önska. Problemet är att jag i slutändan blir lämnad eller dumpad innan det hinner bli något seriöst. Till och med detta sköter de snyggt. Jag kan aldrig vara arg för jag blir alltid dumpad på "bästa" sätt. Oklanderligt. Ibland kan jag känna att om jag ändå skall bli ledsen så skulle jag väl kunna få vara lite arg också? Är så himla trött på detta. Har insett nu att jag aldrig varit lycklig när jag dejtat eller när jag varit i ett förhållande. Jag hatar osäkerheten i dejtande och jag är inte till freds i ett förhållande och är inte så bra som flickvän. Jag skal leva mitt liv ensam. Det är bara de få tillfällen då jag varit helt ensam som jag varit lycklig (dock så har jag oftast haft någon på g). Det känns sorgligt men samtidigt lättande att ha kommit fram till detta. Vet bara inte hur jag skall göra riktigt för att inte bli kär igen...
Vill väl inget egentligen med detta. Är bara så himla trött på att vara ledsen och att min lycka skall bero på en man.
Hej,
Jag förstår precis vad du menar. När man ser reklamen på alla dejtingsajter så ser det så himla spännande och romantiskt ut att dejta, men så är det tyvärr väldigt sällan. Oftast är det ganska stressande, man måste jobba hårt, vara aktiv och ta en hel del initiativ för att få till en dejt. Man kan göra allt rätt. Man är trevlig, spontan, rolig, ser bra ut och ändå finns det inga som helst garantier för att det kommer att bli något seriöst av dejten.
Det finns ju en del grejer man kan göra. Sittande fågel får inget så man måste ju synas på något sätt. Det är bra att komma i tid till en dejt och det är bra att klä sig snyggt innan, etc. Resten handlar ju egentligen bara om att vara sig själv, mycket mer kan man inte göra.
Det var lite om hur verkligheten ser ut och det här har du förstås redan koll på. Om du vill leva ditt liv ensam så är det givetvis ditt eget val. På det sättet blir livet mer förutsägbart utan en massa dumpanden från höger och vänster. I längden är det dock kanska jobbigt att vara ensam. Följande tankar kommer upp när man är ensam.
- Åren bara går
- Kommer det alltid att vara såhär
- Varför har alla andra ett förhållande och inte jag
- Vad har jag för roll i världen egentligen.
Du är säkert trött på alla goda råd från höger och vänster så jag skall inte tråka ut dig med ett till men jag tycker såhär.
Lägg dejtandet på is. Typ ett år eller så och se vart du står den. Man skall undvika att fatta beslut när man är arg, ledsen eller uppgiven. Då är det bättre att vänta tills man är vid sina sinnens fulla bruk