• Anonym (Aj aj!)

    Kokosolja underliv aj aj!

    Hej! Har nog provat allt mot sköra slemhinnor som sen i sin tur ger klåda. Kokosolja skulle vara bra o provade i två dagar. Blev irriterad och fick en obehaglig känsla och sveda. Någon mer som upplevt detta? Tips på huskurer? Detta knäcker snart mig! Kan stress påverka underlivet? Kramisar

  • Svar på tråden Kokosolja underliv aj aj!
  • Klotjohan

    Använde du ren kokosolja? Jag använder 100% rent kokosfett i matlagning mest men har även använt det som hudkräm och aldrig känt irritation. Har man däremot en produkt med konserveringsmedel eller annat i kanske man reagerar. 

  • Anonym (Aj aj!)

    Jag använde kallpressad ekologisk raw kokosolja. Funkar jättebra på hud o som matintag. Tarmarna lugnat ner sig. Konstigt det inte funkar på underlivet också. Igår kväll tog jag ovesterin istället och nu imorse dactakort. Men funderar på aco intim gel men det läker väl inte slemhinnor eller tar bort klåda??

  • Lilia

    Har du provat vanlig fet hudkräm? T.ex Niveas feta kräm som man köper i en liten plåtburk. Det tycker jag fungerar bra.

  • Anonym (Aj aj!)

    Matolja och olivolja funkade inte. Rapsolja hjälpte lite. Tagit andra kvällen nu med ovesterin känner lite av det är det normalt? Hur länge innan man kan märka resultat? Smörjer ute omkring med dactakort. Kram och tack till er som tar er tid att svara på mina frågor.

  • Fru Darcy

    Köp Lactal på Apoteket. Funkar himla bra mot sköra slemhinnor, illaluktande flytningar, klåda mm mm

  • Anonym

    Jag har använt omväxlande Daktakort och Aco Intimgel. Jag tyckte först att kokosfett hjälpte men i längden så gav det irritation tyvär.

    Daktakort blev jag ordinerad av min gynekolog. 

  • kostinak
    Ekologisk Kokosolja - http://tonzes.com/kokosse.htm Kokosolja är DET BÄSTA som finns. Jag använder det till exakt allt. Smörjer in huden, har i håret som inpackning, i bakning och matlagning och för tänderna. Det är viktigt att oljan är kallpressad dock, tycker man märker stor skillnad annars. Denna är därför väldigt bra.
  • Anonym (Hm)
    Marie0002 skrev 2013-04-13 16:19:41 följande:
    Har du provat en kur Ovesterin?

    Det funkade för mig.
    Det fungerade jättebra för mig också.
  • CarolintheQ

    Jag har haft exakt samma problem och har fortfarande om jag inte ?sköter mig?. Ja säger bara,kallpressad ekologisk mandelolja! De gör susen mot torra slemhinnor.
    Ja tvättar först en omgång när ja duschar,sen tar jag en omgång till men sköljer aldrig av utan masserar in och låter det sitta kvar(gärna rikligt).  Duttar försiktig med handduken i underlivet efter jag duschat så oljan får sitta kvar. Aldrig haft problem sedan ja började 😃
    Tänk på(det låter som du har precis som jag haft) att de tar kanske 2-3 dagar innan underlivet börjar ?slappna av?. Är man otroligt torr och irriterad så brukar de alltid klia lite och fortfarande vara lite torrt första dagarna innan underlivet är i balans 🌸 Lycka till!

  • Anonym (vatten)

    För mig funkar olja absolut inte.

    Det som funkar för mig är: enbart tvätta med vatten en gång om dagen. Lufta så mycket som möjligt. Använd bra toalettpapper som ej är strävt.

    Inget annat. 

    Mitt underliv tål inte tvålar, krämer, oljor, you name it...

  • Anonym (ekologiskt därnere)
    Lilia skrev 2013-04-13 15:23:36 följande:

    Har du provat vanlig fet hudkräm? T.ex Niveas feta kräm som man köper i en liten plåtburk. Det tycker jag fungerar bra.


    Nivea har flest gifter och allergena ämnen i sina krämer. Skulle aldrig ha det på huden eller i underlivet.

    Ekologisk olivolja eller mandelolja funkar bäst enligt mig.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (ekologiskt därnere) skrev 2022-10-20 12:25:23 följande:
    Nivea har flest gifter och allergena ämnen i sina krämer. Skulle aldrig ha det på huden eller i underlivet.

    Ekologisk olivolja eller mandelolja funkar bäst enligt mig.
    Tack för info.
Svar på tråden Kokosolja underliv aj aj!