• Luddelisa

Bästa åldern för babysim?

hej!
    Jag undrar när ni började med babysim?

Jag vill börja så snart som möjligt, dvs så snart sonen fyllt 3 månader men av olika skäl vore det mer praktiskt att börja senare (efter sommaren) och då är han redan 6 månader.

Vad har ni för erfarenhet? fördelar/nackdelar med att börja tidigt eller sent?

Snälla, hjälp mig bestämma mig! Glad

Tack!

• Svar på tråden Bästa åldern för babysim?
  • Luddelisa

Tack, ex ungue leonem

jättenyttig sida, jag håller med!

...men jag var ute efter praktiska erfarenheter; fördelar kontra nackdelar med att börja vid 3 resp 6 månader? Det är ju tex en enorm skillnad på barnets fysiska form vid de åldrarna.

Någon som kanske har badat med fler barn och kan jämföra?

Tack!

• Rani

Vi började när dottern var nästan sex månader och det är perfekt! Då har bebisen precis börjat upptäcka världen och är nyfiken. Vid tre månader hade det inte alls varit samma sak. Jag har vänner som börjat vid 3-4 månader och sa att det var först vid kursens slut när bebisarna blivit 5-6 månader som de uppskattade det. Inte så att de tyckte det var jobbigt tidigare, men att de var mer likgiltiga. Vid sex månader är de ju spralliga och tål mer intryck än vid 3 månader dessutom. Min dotter blev helt slut av att vara ute bland folk i den åldern.

Så jag säger helt klart vänta!

Det är bebisar i vår grupp som är 8-9 månader och som tycker det är toppen med babysim.  Så sex månader är inte alls för gammalt.

• Dixie

Vi började när barnen var runt 3 månader, men det hade inte gjort något om vi väntat tills de var 6 mån, början var det mest mysigt, när de blev större var de mer medvetna om vad vi gjorde där!

• peach83

Vi har nyligen börjat med vår nio månaders gamla son och han tycker det är jätteroligt och verkar uppskatta det på ett annat sätt än de yngre bebisarna som fortare blir trötta och ledsna. Vi hade velat börja tidigare men av olika anledningar blev det inte så vilket vi är jättenöjda med nu då vi ser hur roligt han har.

• Luddelisa

Tusen TACK!

Vilka bra svar, ni har verkligen övertygat mig om att vi kan vänta till efter sommaren!

• MinFinaMinna

Jag började med min när hon var 3 mån. Ångrar nu att jag inte väntat tills efter sommaren. Känns nästan som att hon är lite för liten.

Så jag hade väntat tills ditt barn är runt halvåret. :)

Svar på tråden Bästa åldern för babysim?