• Äldre 13 Apr 12:45
    6699 visningar
    12 svar
    12
    6699

    Föräldralediga mammor i Boden? :)

    Hej! :) Jag är nyinflyttad i Sävast och föräldraledig med min dotter som föddes 20:e mars. Har även en treårig kille som går 15 timmar på förskolan. Det skulle vara roligt att hitta fler mammor här omkring som känner för att kanske ta en promenad eller en fika och umgås tillsammans med barnen.

    Har inte så stor koll heller på vad man kan göra som mammaledig i boden, finns det t.ex. några aktiviteter man kan gå på om dagarna? :)  

  • Svar på tråden Föräldralediga mammor i Boden? :)
  • Äldre 8 May 20:09
    #1

    Hej! Satt o kollade runt lite på vad det finns för aktiviteter för föräldralediga med små barn i Boden. Vi flyttar till Buddbyn i aug/sept o skulle gärna träffa andra mammor som är hemma om dagarna att umgås med o hitta på saker med tillsammans med barnen. Jag väntar mitt andra barn nu i dagarna o har en dotter som blir 2 nu i juni. Hittade att de höll i babysång på biblioteket iaf, fast det verkar vara slut för säsongen. Har du lyckats hitta nå bra aktiviteter?

  • Äldre 26 May 11:34
    #2

    Vad kul! Har det kommit någon bebis ännu? :) Verkar inte finnas så många bodenmammor här på fl, som har sett tråden iaf. Babysången har jag hittat men det var också det enda. Hörde på BVC och det dom har var babymassage till hösten, det går vi nu i en grupp i Luleå. Det är synd att det inte finns någon öppen förskola (vad jag hittat) det är ju som kul för större syskon att följa med till också.

  • Äldre 9 Jul 15:42
    #3

    Hej! Jag bor också i Sävast! Har BF 26 oktober :)

  • Äldre 5 Nov 17:10
    #4

    Vad kul! Vart i sävast bor du? Är det ditt första barn? :)

  • Äldre 17 Nov 09:00
    #5

    Kul att du hörde av dig! :) Jag bor på Trånga gatan, var bor du? Jo det är mitt första barn, han föddes nu 1 november :) Så nu är jag också föräldraledig och njuter!

  • Äldre 23 Nov 10:58
    #6

    Vad mysigt, hoppas allt gick bra och grattis till lillkillen! :) Vi bor på salladsvägen vi :) Har ni bott här länge?

  • Äldre 24 Nov 12:23
    #7

    Jo tack, allt gick bara bra :) Okej, salladsvägen är ett mysigt område. Då bor ni alltså i villa? Vi letar också större boende för tillfället. Både jag och sambon är uppvuxna i sävast, så vi har i princip bott här hela livet ;) förutom ett tag i Luleå. Hur länge har ni bott här då?

  • Äldre 4 Dec 19:19
    #8

    Jo vi flyttade in i januari, så snart ett år :) Ahaa ni är uppväxta här, kul! Vi är helt nya, är från Luleå egentligen men så flyttade min mamma hit för några år sedan så när det blev dags att leta hus blev Sävast ett av alternativen. Trivs då bra här, mysigt område, likt sunderbyn och gammelstad som vi kommer ifrån från början, det var det vi var ute efter, så kan det ju vara skönt att bo nära mormor ibland ;). Letar ni större här i Sävast eller bara större vart ni hittar?

  • Äldre 13 Dec 10:58
    #9

    Jo jag tycker också det är riktigt mysigt i sävast. Jag jobbar på en förskola i Sunderbyn, så jag vet att det är mysigt även där. Så vi letar boende både i Luleå och sävast. Men vi är nästan helt inställda på att bli kvar i sävast nu :) Förresten så tror jag att min sambo var och köpte en amningskudde av er för nån vecka sen? Han sa att det var hos en familj på salladsvägen, så jag tänkte att det kanske var ni? :) Har du nå mail eller liknande vi kan skriva på istället? Jag kollar så sällan denna sida... Hade gott! :)

  • Äldre 19 Dec 09:53
    #10

    Hej!


    Jag bor i Boden och har en dotter som är 5 veckor gammal :)


    Dock är jag inte härifrån egentligen så jag vet inte så mycket om de finns aktiviteter för mammalediga tyvärr.

  • Äldre 20 Dec 16:37
    #11

    Okej hoppas ni hittar något snart då! Jo det var av oss haha, vilket sammanträffande ;) hoppas du är nöjd med kudden! Jo du kan maila mig på [email protected]. Är inte heller inne här så ofta. Eller jag läser en del trådar men loggar sällan in :p

    Sandralk: Hej! kul med fler! vart har du bott innan du flyttade hit? :) Har hört att det finns en stor och liten grupp här i kyrkan i Sävast en gång i veckan, kanske finns i fler kyrkor? Vi har inte varit dit ännu dock då lilltjejen har sin sovtid precis samtidigt :/

  • Mon 22 Aug 2022 10:01
    #12

    välkommen till Sävast ???? 

    jag har en 1 åring här hemma som är född 17 juni ???? 
    vi bor också i Sävast och trivs som fina fisken ???? vi hittar gärna på nånting, vi älskar att vara ute och hitta på en massa saker ?? 


    ni hittar mig på instagram med namnet fru_hallman

Svar på tråden Föräldralediga mammor i Boden? :)