Skillnad på manlig och kvinnlig dominans?
Det är kanske bara som jag fått för mig men jag tycker det verkar vara en skillnad mellan män som är dominanta och kvinnor som är dominanta. Eller tja, det finns ju givetvis stor variation mellan olika personer.
Många dominanta män (mig själv inkluderad) sätter väldigt mycket kvinnans fantasier och njutning i fokus. Det behöver inte på något sätt innebära att man gör något bara för kvinnans skull utan tvärtom, man (jag iaf) gör det för att man tänder på det och att man vet hur mycket det tänder kvinnan. Hennes upphetsning och njutning gör mig kåt.
Skulle vilja kalla det en omhändertagande dominans. Kvinnan blir omhändertagen, men styrd och "tvingad" och en hel del fysiskt övertag och henne handlingsutrymme begränsas (givetvis något som båda tänder på). Även om jag tvingar ned kvinnan på knä och tvingar hon att suga så är det något som grundar sig i hennes fantasi. Att det är något som tänder henne.
När det gäller dominanta kvinnor så verkar det i många fall vara att de vill vara primadonnor som skall bli servade av mannen. Ofta är det annat inblandat än rent sexuellt. Det kan vara att måla deras tånaglar och passa upp etc. Verkar som det i väldigt stor grad inte alls handlar om mannens sexuella njutning även om det givetvis finns många undergivna män som är fullt nöjda med den typen av behandling.
Det är också mycket (som jag upplever det) nedvärdering och förnedring av den undergivne mannen. Att han är en värdelös slav etc. På många sätt uppfattar jag det som en betydligt känslokallare dominans än den manliga.