• Anonym (Stina)

Bor trångt och vill skaffa fler barn...

Jag är mamma till en glad liten kille på 1 år. Bor tillsammans med min sambo, våran pojk och vv sambons två äldre barn en pojk och en flicka på 10 och 7år. 
    Vi bor väldigt trångt, en liten 4a på 80kvm. Vi kommer inte kunna flytta på många år då vi pricis har flyttat hit och det tog oss över 2 år och få denna lägenhet. Drömmer varje dag om eget hus men har inte ekonomi till det tyvär.

Jag är jätte sugen på ett till barn och speciellt nu när sonen börjar bli över årtet, har alltid velat ha barn tätt.

Sambons barn har varsit rum just nu men inom kort kommer någon få dela, vilka har vi inte kommit fram till ännu. Barnen skrek rakt ut och ingen vill dela. Dom har varsit rum hos deras mamma..

Hur trångt kan man bo är min fråga? Vill verkigen inte slumpa mina drömmar om två barn. Älskar barn och kommer aldrig förlåta mig om jag skaffar ett barn till.

Hur hade ni tänkt?            

• Svar på tråden Bor trångt och vill skaffa fler barn...
  • Lena

Går inte något av rummen att dela av så det blir som två rum fast med en dörr?

• Anonym (Stina)
    Lena skrev 2013-04-13 19:37:08 följande:
    Går inte något av rummen att dela av så det blir som två rum fast med en dörr?

Det är små rum och då måste ändå den som har rummet längst in gå genom rummet för att komma in..

Hur länge kan ett barn sova med föräldrarna och ha leksakerna i vardagsrummet utan att känna sig utanför och undra varför syskonen som kommer vv har varsit rum?  
  • Anonym (A)

Vad är problemet? Låt minstingen bo i ert sovrum medans ni skaffar ett till barn. Sedan kan de två äldre barnen dela på ett rum och era två gemensamma dela på det andra. Det är kanske lite trångt ena veckan med sex personer på 80 kvadrat men inte helt fruktansvärt ändå. Den andra veckan har ni gott om plats. Kör hårt och skaffa barn om det är det ni vill.

• Lena
    Anonym (Stina) skrev 2013-04-13 19:39:13 följande:

Det är små rum och då måste ändå den som har rummet längst in gå genom rummet för att komma in..

Hur länge kan ett barn sova med föräldrarna och ha leksakerna i vardagsrummet utan att känna sig utanför och undra varför syskonen som kommer vv har varsit rum?  
    Kan inte rummet delas på längden?

Jag skulle säga att barnet kan göra det tills det är 2-3 år iaf utan problem. Då får ni lite mer tid på er.
  • Anonym

Kanske kan ni vuxna sova i vardagsrummet?

• GrodanHopp

Anonym A, hur tänkte du nu? När barnen blir tonåringar så kommer dom absolut inte vilja dela rum! Privatliv är oerhört viktigt, och det är ändå vv de bor där.

• Anonym (Stina)
    Anonym skrev 2013-04-13 20:14:49 följande:
    Kanske kan ni vuxna sova i vardagsrummet?

Aldrig i livet, då har jag mina barn sovandes inne hos oss. Men finns det någon lag eller liknade anvgående hur stort man har vid hur många peronser boende?
  • Ess
    GrodanHopp skrev 2013-04-13 20:14:51 följande:
    Anonym A, hur tänkte du nu? När barnen blir tonåringar så kommer dom absolut inte vilja dela rum! Privatliv är oerhört viktigt, och det är ändå vv de bor där.
    Jag håller med anonym A, Bor man trångt så måste man dela, och det blir lika för alla barnen.
    Sen kan man ju diskutera hur man ska dela, det kanske hade funkat bättre med en liten och en stor i samma rum.

• Elin 885

barn är också individer. jag hade aldrig kunnat dela rum.
    jag delade en rumshalva med min syster varanan vecka och det var ett rent helvete!
    jag fick aldrig ro att göra läxor eftersom hon promt skulle sitta på golvet där och leka, hon skrek som skjutton annars. eftersom pappa sov i samma rum (en bokhylla emellan) så fick jag aldrig vara ifred. låste in mig på toaletten ibland bara för att få vara ifred.
    usch!

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Anonym (A)
    GrodanHopp skrev 2013-04-13 20:14:51 följande:

Det finns många saker här i livet som man inte vill men som man ändå måste lära sig att leva med. Ett eget rum är ingen självklarhet utan en ynnest om föräldrarna råkar ha råd med det.
Svar på tråden Bor trångt och vill skaffa fler barn...