• Pixxi

Brio Sing/Smile hjulfråga

Har köpt en begagnad Brio Sing för att ha att köra i butiker och dylikt med babyskyddet på (det vart tyngre att bära än vad vi hade tänkt oss från början). När jag tittar på Brio Smile så ser den ju likadan ut som Singen i princip, byggd på samma chassi. Så min fråga är, kan man byta hjulen på Singen till sådana lufthjul som sitter på Smile. Som Singen är nu är det ingen vagn jag vill ha till att gå promenader på gång och cykelvägar med, just för att hjulen är så hårda och vagnen bara vibrerar. Vi har en annan vagn hemma för de ändamålen. Men om man skulle kunna sätta lufthjul på Singen så skulle jag tro att den vagnen skulle fylla alla mina behov.
    Nån som vet om Smile-hjulen passar på en Sing?

• Svar på tråden Brio Sing/Smile hjulfråga
  • Lindsey Egot the only one

De som jag pratat med säger att det funkar inte att enbart byta hjul men chassi funkar till sing överdelarna så då far man köpa hela chassi.

• Pixxi

Måste ju säga att Brio verkar ju gräva sin egen fallgrop... Har du nån aning om hur det är med en Brio Go och babyskydd då, passar inte Primo babyskydd på en Go-vagn?
    Får försöka ta mig till en butik och testa skifta hjul på en Sing och Smile...

• Lindsey Egot the only one

Jag har alltid varit nöjd med brio. Har haft det till 4/5 barn. Emmaljungan vi hade till barn nr 2 var en tvillingvagn och var väl bra men då fanns inga tvillingvagnar då som hade bakvänd som hade delad rygg om man hade äldre syskon utan då var det enbart framvänd med lift.

Svar på tråden Brio Sing/Smile hjulfråga