• VildKille

Gravidpenning och jobbar på bensinstation?

Jag är gravid med mitt andra barn med beräknad födsel i början av augusti. Vi arbetar ensamma upp till 5 timmar och har därmed ingen möjlighet att vila eller gå ifrån om det är tungt, stressigt eller akut . Det är soptömmningar utomhus och inomhus och säckarna kan ibland väga uppåt 20kg och då blir det ca 5st inomhus och ca 8st utomhus. Fylla på medel till automattvätten där dunkarna man lyfter och häller över ifrån väger 25kg st. Det är upplockning av varor och fylla på dricka och spolarvätska och andra produkter som säljs mellan 2-30kg och stapla pallar som varorna levereras med utanför vilket är både väldigt tungt och otympligt. Spola tvätthalsgolvet och väggar och sopa utomhus, både med kvast och manuell sopmaskin vilket blir oerhört jobbigt efter 2minuter ca. Det är stående tjänst 8timmar per pass förutom lunchen. Tror ni jag får beviljad min ansökan om graviditetspenning.?

• Svar på tråden Gravidpenning och jobbar på bensinstation?
  • Magnolia78

Du bör få det beviljat men det e viktigt att man  beskriver hur ens dag ser ut att det e en del tunga lyft , du har svårt att ta pauser i jobbet o  arbetar ensam osv..

• VildKille

Okej, tack för svaret :) men bör jag skriva flera olika arbetspass eftersom alla "tunga" luft inte infaller på samma dag eller hur bör jag formulera det bäst?

• Busfröö

Skriv ihop olika dagar till en om du förstår, så de ser riktigt jobbigt ut

• VildKille

Okej, så man bör skriva in alla jobbiga moment som om dom upprepades på en och samma dag? Många konstiga frågor kanske men vill inte uppleva det som om jag fuskar och överdriver :)

• MajaVira
    Busfröö skrev 2013-04-14 19:09:44 följande:
    Personligen tror jag inte du kan överdriva för mkt...
    Så du rekommenderar alltså TS att ljuga?
  • Busfröö

Ljuga? Absolut inte, däremot överdriva beskrivningen?
    Vad är ditt problem med de, vet du hur svårt det är att få graviditetspenning godkänt?

• MajaVira

Överdriva = tänja på sanningen
    Överdriva mycket = ljuga

I detta fall tycker jag att det räknas som bidragsfusk att ljuga för att få igenom graviditetspenning om man inte uppfyller villkoren. Och om det är svårt att få, ja skyll på politikerna och inte FK.

• VildKille

Tack för svar. Jag får väl kanske förklara flera olika dagar istället så blir det väl kanske mer rätt.

Svar på tråden Gravidpenning och jobbar på bensinstation?