• Hopefully01

Hur blir det med sgi om man inte har jobb fulla tiden ut?

Hej jag är väldigt orolig över en sak med föräldrapenning som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Jag väntar mitt tredje barn i dec 13 och har jobbat sedan jan 2012. Då jobbade jag på en skola 70% jan till augusti för att sedan gå upp till 75%. Och nu är jag på en ny arbetsplats och jobbar sedan januari 100%. Jag har vik som jag vet nu fram till sommaren sen vet jag inte hur det blir till hösten. Men oavsett så oroar jag mig hur det ska bli med min föräldrapenning. Kommer min sgi nollställas eller kan jag på något sätt skydda den inkomst jag har nu även om det blir så att det inte blir något fortsatt jobb till mig på denna arbetsplats efter sommaren?

• Svar på tråden Hur blir det med sgi om man inte har jobb fulla tiden ut?
  • juliaannaeva

Tror dem kollar tillbaka på hur du jobbar det senaste året va?!? Föräldrapenningen ska väl kompensera de. Men läs på fk:S hemsida

• Hopefully01

Men om man bara jobbat halva kan man skydda sin sgi genom att vara inskriven på arbetsförmedlingen då?

• vincere
    Hopefully01 skrev 2013-04-14 09:19:10 följande:
    Men om man bara jobbat halva kan man skydda sin sgi genom att vara inskriven på arbetsförmedlingen då?
    Du skyddar din sgi genom att vara inskriven på arbets, jepp! Det får inte vara någon lucka mellan arbete & inskrivning på arbetsförmedlingen, har jag för mig..

Ring till FK och be dom förklara grundligt :) 
  • reed

Se till att skriva in dig på arbetsförmedlingen från första dag! Då skyddas ditt SGI!

Svar på tråden Hur blir det med sgi om man inte har jobb fulla tiden ut?