• Anonym

Kort som t.ex Eurocard att betala räkningar med?

Finns mängder med kreditkort som eurocard m.m.

Kan man ansöka om hög kreditgräns som 50 000 utan krav?
    Har ni några tips på såna bolag som tillåter sånt?

• Svar på tråden Kort som t.ex Eurocard att betala räkningar med?
  • MAN78

Visst går det att betala fakturor med kreditkort. Betalo.se är en sådan tjänst. Det tillkommer dock avgifter, 2,5% har jag för mig. I kontovillkoren kan det finnas restriktioner, speciellt mot att betala kreditkortsräkningar med kreditkort.

Vad menar du med "utan krav"? 50.000 kr är en förhållandevis hög limit, men har du bra inkomst och är utan betalningsanmärkningar så bör det vara ok.

• MAN78

Just det. Du bad om tips också. Kreditkortsföretag finns det knappast brist på. OKQ8 Visa samt SAS MasterCard tycker jag är bra, de har fina bonusprogram.

• Globbe80
    MAN78 skrev 2013-04-14 23:17:29 följande:
    Visst går det att betala fakturor med kreditkort. Betalo.se är en sådan tjänst. Det tillkommer dock avgifter, 2,5% har jag för mig. I kontovillkoren kan det finnas restriktioner, speciellt mot att betala kreditkortsräkningar med kreditkort.

Vad menar du med "utan krav"? 50.000 kr är en förhållandevis hög limit, men har du bra inkomst och är utan betalningsanmärkningar så bör det vara ok.
    Vill bara tipsa om ett till företag där man lkan betala räkningar med kreditkort som jag använt ngra ggr: Billhop.se
  • In Sweden
    Anonym skrev 2013-04-14 20:48:46 följande:
    Finns mängder med kreditkort som eurocard m.m.

Kan man ansöka om hög kreditgräns som 50 000 utan krav?
    Har ni några tips på såna bolag som tillåter sånt?
    Du får ju definiera "Utan krav", sen så kan man alltid bli nekad, om du exempelvis har betalningsanmärkningar.
    Du måste självfallet ha en tillsvidareanställning och maximalt kreditbelopp är mellan 10-20% av årsinkomsten. Beroende på utgivare.
    Om du ska göra det så ska du inte använda kort som är administrerade av SEB, som SJ Prio Mastercard eller SAS Eurobonus Mastercard. Det strider mot deras användaravtal.
    Även om det går att använda Diners på Billhop så kommer de inte ge några bonuspoäng och istället klassas som cash advance, vilket är ytterligare avgifter snarare än en bonus.

Sen så är du ofta blockad från att betala en annan kreditkortsräkning eller till vissa inkassobolag genom de tjänsterna som är nämnda här. Billhop har en högre avgift, 3.5% mot 2.5% hos Betalo.

Sen så är det vissa, så som 3 och CSN (För utlandsboende) som erbjuder att man betalar med kreditkort direkt hos dem.

Om det är manufactured spend som man är ute efter, så att det ska se ut som om man har spenderat pengar för att få bonuspoäng hos flygbolag/SJ/Övriga så är det bättre att skaffa sig en iZettle terminal. Dock så är det sällan värt pengarna om det inte bara är för att precis komma över gränsen till en ny bonusnivå/ en 2-4-1 voucher.
  • kaffeamanda

Men är det inte bättre att betala med pengar man redan har, istället för att betala med pengar som man inte tjänat in än, eller hur tänker du ts?

• In Sweden
    MAN78 skrev 2013-04-18 11:55:00 följande:

Det finns en bra tråd om detta på Businessclassforumet. Antar att du redan kikat där, In Sweden?

www.businessclass.se/kreditkort/4398-betala-r...

Självfallet.
    Enda grejen är att som en person som spenderar relativt lite alternativt sällan reser så tjänar man inte så fasligt mycket på de flesta rewardskort. Man kan köpa ticnetbiljetter med AMEX MR poäng, men annars så är det inte så mycket som inte är en total ripoff.

• Indianica

Det är aldrig bra att låna av sig själv till räkningar. Man kan ta ut 500 kr i taget i bankomat med sitt kreditkort, men det kostar då 25 kr per gång. Man kan också ta ut pengar i sin Coopbutik med Coops kreditkort, vilket är gratis. 

Svar på tråden Kort som t.ex Eurocard att betala räkningar med?