• Jordgubben82

Gula ögon och magont m.m

Hej! Jag har ett par veckor nu gått hos läkaren en gång i veckan för min mage. Har ont på höger sida under revbenen och upp i mellangärdet ibland bak i ryggen, när jag mår som mest illa får jag gula ögonviter och lite gul hy i ansiktet. Alla mina prover är bra utom bilirubin som nätter gulheten i kroppen eller vad man ska säga. Det var på 40 sist och ska ligga mellan 5-25. Min läkare trodde att där sitter något i gallgångarna, och skickade mig till kirurgen som inte tror där är något fel på galan utan vill kolla magsäcken med gastroskopi. Men nu nörd jag får ont i magen och mår illa har jag sett ett samband att massa konstiga utslag blommar upp på mina armar jätte konstigt. Någon som varit med om något liknade?

• Svar på tråden Gula ögon och magont m.m
  • ex ungue leonem

Något fel på levern?

Vill du läsa min blogg?
  • aronnax

Förutom utslagen låter det onekligen som Gallan eller gallgångarna.

Man blir inte Ikterisk (gul)   av ett magsår. Sök igen, kommer smärtan ofta? I attacker eller varaktigt? När du ätit något särskilt?

• Jordgubben82

Alla lever prover är bra kollade levern för knappt ett år sedan men det kan ju hända mycket på ett år. Jag har ont lite hela tiden men mer oftast på natten eller ett tåg efter jag har ätit, kan inte äta friterad mat och fett mat mår jätte illa och få ont, men jag har aldrig fått så ont så jag inte kan röra mig mer huggande smärta och sjukt illamående.

• aronnax
    Jordgubben82 skrev 2013-04-14 21:38:01 följande:
    Alla lever prover är bra kollade levern för knappt ett år sedan men det kan ju hända mycket på ett år. Jag har ont lite hela tiden men mer oftast på natten eller ett tåg efter jag har ätit, kan inte äta friterad mat och fett mat mår jätte illa och få ont, men jag har aldrig fått så ont så jag inte kan röra mig mer huggande smärta och sjukt illamående.

Låter mycket som gallan. Jag hade väntat till nästa attack och sökt på akuten för att få en annan läkare, Egentligen skall man inte göra så men vad göra när de inte ser problemet. Be om ett ultraljud galla.
  • Jordgubben82

Ja jag får väl söka akut och se om dom gör något då. Har inte ätit frysta bär vad jag kan komma ihåg.

Svar på tråden Gula ögon och magont m.m