• Matilda13

Tryck i slidan

Jag är i vecka 23 nu och har den sista veckan känt av ett tryck ner mot slidan. Det känns som om något ska komma ut. Nu idag har jag stått upp ganska mycket och trycket har ökat ordentligt pga det. Känns som om trycket blir hårdare och att det är något hårt som är på väg ut. När jag ligger ner känns det bättre. Har inte ont eller så men det känns obehagligt att känna sådant stort tryck när man står upp. Jag sökte fö detta hos en gynläkare men känner att jag inte litar på henne alls för hon var så oengagerad och oproffsig. Fick inga bra svar och blev heller inte undersökt ordentligt. Idag ringde jag till spec mvc östra men de hänvisar mig till min mvc. Vet inte vad jag ska öra för den läkaren på mvc är inte direkt proffsig. Är det någon som känner igen detta tryck och obehag?

• Svar på tråden Tryck i slidan
  • Vickan I

Bråck i underlivet? De kan gå inåt också så det inte syns om man tittar. De ger smärta, tyngdkänsla och blir värre när man står mkt.

• Mili80

Gissar också åderbråck. Har själv det och det är inte alls kul. Prata med din barnmorska, min sa att det "värsta" som kan hända vid förlossningen är att det spricker men är oftast inget farligt. Ligg ner mycket, stödstrumpor kanske?

Svar på tråden Tryck i slidan