Illamående och ostabil mage, varför?
Hej! I fredags så började jag må illa när jag åt middag, avstod från maten men fick i mig lite senare på kvällen. På lördagen när jag vaknade så blev jag helt plötsligt väldigt illamående, fick sitta vid toan i tron om att jag drabbats av magsjuka men inget hände. Har varken kräkts eller haft diarré under dessa dagar. På lördags eftermiddagen så kunde jag äta lite igen men var ändå lätt illamående och hade en " tomhetskänsla" i magen. Idag (söndag) så har jag ätit relativt normalt och mått bra, tills framåt kvällen då "tomhetskänslan" och illamåendet är tillbaka, jag har som en klump i halsen och känner mig också bajsnödig fast kan inte uträtta det behovet. Har två morgnar denna vecka också haft kraftigt illamående. Är inte kul att må illa hela tiden, har emetofobi så denna ovisshet är svår att hantera likaså illamåendet. Vad kan detta bero på tror ni? Är det vanligt eller är det kanske någon annan här som har haft det likadant? Kan det vara så att jag är på väg att bli magsjuk? Jag är inte gravid eller liknande.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-15 01:04
Ber om ursäkt för den svårlästa texten, har inte riktigt lärt mig familjeliv ännu.