14-månaders och sömn...jag dör....tips och trix?
Vår lille är en glad och helt underbar kille...på dagarna.
Han VILL inte sova, det är pest. Somnar mellan 20-22. Vaknar 1-2 ggr per natt och sen är det morgon mellan 4-5 tycker han. Vi samsover. Han vaknar och skriker och har sig men är inte riktigt kontaktbar.
Han ammar innan sänggående, för att komma till ro, släpper bröstet själv, vänder sig och somnar efter 5-10 min i lugn och ro. Nu har han börjat bita mig i bröstet vilket gör skitont såklart och det tar bort harmonin från nattandet men han somnar alltid ganska lätt tex i famnen. Sen vaknar han efter 2-3 timmar och "kollar läget", skriker lite och somnar om efter nån minut. Vaknar igen runt 4.30 och är ledsen, hungrig, frustrerad och högljudd i allmänhet. Går inte att söva om direkt, vägrar äta dricka och blir inte glad av torr blöja heller. Trött och klängig, halvsover i min famn och jag vill bara dö. Eller sova iaf.
Lägger jag ner honom vaknar han och är skitarg utan han vill bara mysa i min famn nån timme eller två och sen är han klarvaken och glad, jag är en zombie.
Vill bara ha lite feedback, tips eller igenkännande. Och hopp om att det går över!