• långstrump

Hej!

Hej, blivande mammor!
    Hur mår ni och vilka datum ska ni ha bebisar?
    =)

• Svar på tråden Hej!
  • Ninnsan

Halloj! Här var det lite action :)
    Jag är i v 17 & är beräknad i december! :) Har mått ganska bra, trötthet & huvudvärk har vart återkommande irritationsmoment den första tiden, men börjar vända! :)
    Själv???

• långstrump

Hej! Ja, den här gruppen är som en fest vettu! ;)
    Vad härligt, har ni varit på Ultraljud än?

• Ninnsan

Haha nä vi ska dit på tisdag nästa vecka du då? Ska/har du ta reda på kön?

• långstrump

Jag är i vecka 29, vi tog reda på kön, verkar bli en tjej men man vågar ju inte gå loss på tjejgrejer ändå! :P

• Ninnsan

Aha jag går in i v 18 imorgon
    Haha ja kan ju gömma sig en liten snorre som inte syns på bild haha

• långstrump

Ja, precis. Hon såg ju det man ska se om det är en flicka men man vet ju aldrig. Ska ni ta reda på kön?

• Ninnsan

Japp! Blir det en flicka ska jag påbörja övertalningsprocessen för ett namn jag fastnat för!
    Har ni pratat namn?

• Ninnsan
    långstrump skrev 2013-07-01 21:05:43 följande:
    Meja ligger som etta men det kan ju komma ut en Tuva, Cleo ller Freja också! ;)
    A det är fina namn :) Jag fastna för Novelia 1 ;)
  • långstrump

Det var fint. Min sambo är så knepig, han tycker allt är så fuuult! Hoppar innerligt att ultraljudet visade rätt för kommer det ut en pojke så får han heta Meja iallafall för där var vi HELT oense.

• Ninnsan

Haha :) Min sambo vill ha Nelly om det blir en flicka.. pojknamn har vi inte funderat så mkt på, han gillar Kevin men det är så många som heter så tycker jag. :)

• långstrump

Ja, Kevin är väl ett namn som gått fram och tillbaka lite.
    Har du eller har haft mycket illamående då?

• Ninnsan
    långstrump skrev 2013-07-02 07:07:52 följande:
    Ja, Kevin är väl ett namn som gått fram och tillbaka lite.
    Har du eller har haft mycket illamående då?

Nej har faktiskt sluppit det, hade en period som jag började må illa som fan när jag inte hade ätit.
    Vart som akuthungrig på 2sekunder & började må mer & mer illa tills jag fått i mig något. Men det har gått över :)
    Hade högt blodvärde senast jag var hos BM, 143.. Hon tyckte att det var lite för högt. Drack för lite vatten så fick konstant huvudvärk & sen vart jag svintrött pga huvudväken. Men det har gått över :) Känner mig totalt slut vissa dagar men det hör väl till :)
    Nu misstänker jag att foglossning har börjat, har ont i högra sidan av ena benet, skinkan, ljumsken, blygdbenet, ryggen.. Det blir bara värre & värre. Ska till sjukgymnast på fredag.. Får se vad hon säger :)
    Nog om mig! Hur har du mått? :) & hur mår du?
  • långstrump

Ajajaj, men skönt att du sluppit kräkningar!
    Jag gick ner 4 kilo i början av grav pga. kräkningar som gav med sig runt vecka 17. Nu är allt bra men börjar bli lite trött igen annars allt bra! =) Vet ni var ni vill föda? Vi ska köra på SÖS.

• Ninnsan
    långstrump skrev 2013-07-02 16:37:38 följande:
    Ajajaj, men skönt att du sluppit kräkningar!
    Jag gick ner 4 kilo i början av grav pga. kräkningar som gav med sig runt vecka 17. Nu är allt bra men börjar bli lite trött igen annars allt bra! =) Vet ni var ni vill föda? Vi ska köra på SÖS.

Konstigt, allt som jag skrev försvann. :S Kommer inte ihåg vad jag skrev. :)
    Fick du tabletter för illamåendet?
    Vi bor i Södertälje så det känns mest naturligt att föda här :) Har hört att Södertälje tidigare inte varit nå bra men var på förlossningskurs där & då berättade de att de hade gjort förändringar till det bättre.
    Nackdelen är väl att de inte har någon barnläkare dygnetrunt, så de han inte ta in för tidigt födda eller om det blir nå komplikationer. Då fixar det transport till Huddinge.
  • långstrump

Jag fick inga tabletter för illamåendet, och seaband, skorpa bredvid sängen mm hjälpte inte.
    Okej, a det låter ju vettigt att välja där man bor ;) Bra att det är nära till Huddinge då.

• Dandountiii

Hej tänkte komma in här med ..  

JAG är i Vecka 21 och väntar mitt andra barn ;) det är roligt att dela med sig.. BF i november 

Eleanor 130412 <3
  • Ninnsan

Hej!
    Vad trevligt! då ligger du strax före mig som har bf i december
    Vet du vad det blir??

Svar på tråden Hej!