Ni som har/har haft problem med gallblåsan - hjälp
Har vad jag tror gallbesvär och har haft det i flera år. Tidigare har jag fått anfallen (som jag tror det är) så sällan att jag förklarat det med "något jag ätit" allmänt "ont i magen" osv.
Senare tiden kommer det här onda oftare och oftare och jag blir betydligt sämre varje gång,
det blir kramper och smärta i högersidan precis i revbensbågen. Tidigare har det hållit i sig ett par timmar med kallsvettning och oroskänsla och smärta men sedan blir det ganska ok, men man känner sig allmänt sjuk ett par dagar.
Vid senaste tillfället i torsdags blev jag JÄTTE-dålig, hjärtklappning och kallsvettades, diarré tills hela maginnehållet var tömt och illamående men jag kunde inte kräkas, bara hulka över toastolen. Diarrén gick från vanlig färg till att vid sista toabesöket vara kolsvart nästan grönaktig
Efter anfallet blev jag istället förstoppad och törstig och känner mig uttorkad, har fortfarande efter 4 dagar inte gjort nr.2. I helgen hade jag låg feber och mådde riktigt riktigt pyton och ska idag till Vårdcentralen på eftermiddagen. Att jag inte sökte tidigare beror på att jag var utomlands och valde att stå ut tills jag kom hem.
Nu när jag äntligen ska till läkare mår jag naturligtvis bra igen... Eller bra är väl en överdrift men jag har varken feber eller outhärdlig smärta längre bara lite molvärk.
Kan en läkare se om det är någon inflammation eller liknande genom blodprov eller klämmer dom på magen och bara konstaterar att "allt är bra"???
Jag reser utomlands i arbetet ganska ofta och nu har jag vid två tillfällen blivit väldigt dålig när jag inte är hemma och jag är rädd att det ska bli något som kräver sjukhusvård när jag är utomlands! Dessutom när man är där i jobb så kan man ju inte låsa in sig på rummet och vara sjuk utan man gör det man ska och låtsas må bra trots allt...
Snälla ni som känner igen besvären som gallbesvär, ge tips om hur jag ska lägga fram det för läkaren så han inte viftar bort det. Vilka prover ska jag be att få ta osv?