Hur odla potatis?
JAg vill så gärna odla egen potatis men jag har ingen lust alls att gräva ett potatisland. Har ni tips på andra lösningar?
JAg vill så gärna odla egen potatis men jag har ingen lust alls att gräva ett potatisland. Har ni tips på andra lösningar?
Man kan odla i hinkar.
Plantera i murbrukshinkar(?) Det är kul att odla egen potatis, speciellt om man planterat dom i ett land.
Lycka till!
Googla "odla potatis i hink" så kan du läsa hur man kan göra...
Tror man kan odla i jordsäck...kanske inte så snyggt!
Man kan odla potatis i hink.
Jag har även grannar som har odlat morötter direkt i jordsäcken och det gav fina (korta) morötter. Man lägger säcken på marken/verandan och skär ut en fyrkant av förpackningen sedan är det bara att odla :) Kanske fungerar med potatis också.
Lycka till med odlandet!
I hink som sagt, eller i jordsäck, eller i planteringslåda om man har lite mer plats. Har man ont om plats kanske det här skulle kunna var något: svearedskap.se/node/90 (aldrig testat så jag har ingen aning om det är värt pengarna)
Tänk på att välja svarta hinkar. Potatisen blir grön och giftig om den odlas för ljust!
Tack för toppentips :) Jag har en ganska så stor trädgård men en kropp som inte klarar av att gräva så mycket.Därför jag söker andra alternativ :) Men hink eller låda kanske det blir da :D