• Äppelpaj80

    Vilket försäkringsbolag skulle ni rekomendera eller icke rekomendera?

    Hej,

    Jag har idag moderna försäkringar som jag tycker varit lite "besvärliga" minst sagt.
    Vilket försäkringsbolag är bäst ansett. Har ni några rekomendationer att ge? Jag ska teckna om föräkringar för barnen och mig och min man. Olycksfall/sjukfallsförsäkring livförsäkring och i så fall både hus och bilar på samma.  

  • Svar på tråden Vilket försäkringsbolag skulle ni rekomendera eller icke rekomendera?
  • TTs mammi

    Vi har moderna försäkringar till vårt hem :). När vi hade flyttat så var det en anlagd brand i vårt förådsutrymme. Vi som hade morderna var de enda som fick full ersättning för allt som fanns där inne. Jag var skeptisk i början då jag aldrig hört om dem (min sambo som hade dem sedan innan). Men nu har jag bara gott att säga om dem :).

    Trygg hansas försäkringar har vi till barnen och till oss själva. Har dock aldrig tagit hjälp av dem så vet ej om de är bra tyvärr.. O sen har jag bara hört dåliga saker om deras hemförsäkring så därför har vi inte samma på vår hemförsäkring.

  • Äppelpaj80

    Ok. Man skulle ju kunna dela upp dem i och för sig. Har hört bra om trygg hansa men det kanske gäller främst personförsäkringar. Det är ju en djungel av olika bolag och känner varken att jag har tid, ork eller energi att gå igenom alla olika avtal som de erbjuder.

  • Signa tur

    Har Länsförsäkringar. Jättenöjd. Haft behov av deras hjälp vid ett inbrott och en vattenläcka. Inga massa konstigheter. Förklarat läget och fått ersättning.

  • Mamma till Prins
    Signa tur skrev 2013-04-15 22:33:56 följande:
    Har Länsförsäkringar. Jättenöjd. Haft behov av deras hjälp vid ett inbrott och en vattenläcka. Inga massa konstigheter. Förklarat läget och fått ersättning.



    Håller med om att Länsförsäkringar är toppen. Har haft inbrott och fick snabb och bra hjälp, full ersättning på alla saker. Har även sjukförsäkring och har fått snabb ersättning alla gånger, behöver bara lyfta luren å säga personnummer och kontonummer typ, inga frågor alls från deras sida. En annan sak som jag gillar är att jag sökte ersättning för sjukhusvistelse efter min helt normala förlossning, och fick pengar trots att dom egentligen inte täcker det. Hyfsat billiga är dom oxå. Har bara gott att säga om dom
  • Daniel 723

    Har Moderna Trygghetsförsäkringar idag, de är löjligt dyra. Kommer att byta till antingen IF eller Länsförsäkringar.

  • mjäk

    Rekommenderar ingen att teckna försäkring hos Solid. De kryper undan med allt, även om  det står i villkoren att saker ska gälla. 

    Nu har jag  TryggHansa och länsförsäkringar och är jättenöjd. 

  • Dina08

    Jag har en något dyrare bilförsäkring på TH, för att jag tycker att de har en trevlig och lättillgänglig kundtjänst. Hade Gjensidige förut, de ersatte bra men hade sämre kundtjänst. Personförsäkringar har vi på Folksam, som känns väldigt intetsägande. Har hört folk som varit missnöjda med dem, men vi har inte haft något med dem att göra.

  • BlommanFörDagen

    Har alla hos Trygg Hansa och har bara gott att säga om dom, får dessutom rabatt då vi samlat allt där.

    Det enda vi har hos annat bolag är livförsäkringarna hos Skandia. De var billigare vad gäller liv.
    För oss vuxna betalar vi 65 kr för min och 95 kr för min mans per månad hos Skandia, och då faller det ut 1,5 miljoner per försäkring ifall någon av oss dör, och då kan den kvarlevande bo kvar i huset. Skönt att veta.

Svar på tråden Vilket försäkringsbolag skulle ni rekomendera eller icke rekomendera?