• wertanqwe

Jag sover bara 2 timmar per natt sen vaknar jag och kan inte sova fornst 4 timmar senare igen

Hej, pa senaste tiden har ett jatte jobbigt problemet borjat for mig. Jag kan bara sova 2 timmar hela tiden och sen vaknar jag och lyckas inte kunnas kunna somna om igen fornst typ 4 timmar senare :( 

Det ar som nar ja vaknar blir min kropp jatte pigg och hjarnan sen tar det 4 timmar for mig att kanna mig trott igen sa jag somnar :(

Nagon mer som har detta problemet eller borde ja kontakta vardcentralen?

Skriver med engelsk tangetbord, sa jag kan inte skriva aao.  

• Svar på tråden Jag sover bara 2 timmar per natt sen vaknar jag och kan inte sova fornst 4 timmar senare igen
  • Whitetrash86

Sömntabletter?
    Har samma problem.. kan dock inte ta tabletter. Har fått lära mig att leva med det, dock har det blivit lite bättre med åren. 

• Natulcien

Har du aldrig haft sådana problem tidigare?

I så fall kan det kanske bero på stress?

• wertanqwe
    Whitetrash86 skrev 2013-04-15 18:43:49 följande:
    Sömntabletter?
    Har samma problem.. kan dock inte ta tabletter. Har fått lära mig att leva med det, dock har det blivit lite bättre med åren. 
    Har inga hemma just nu, har aldrig haft detta problem innan :(
    Natulcien skrev 2013-04-15 18:49:49 följande:
    Har du aldrig haft sådana problem tidigare?

I så fall kan det kanske bero på stress?
    Nej, detta ar nagot som har borjat mycket mer nu pa sistonde dagarna :(

• Vinter81

Dricker du kaffe om dagarna? Jag fick sluta med det för då vaknade jag mitt i natten och var klarvaken 3-4 timmar. Kändes sådär när man vet att man har ett barn som vaknar strax därefter.

• ModestyBlaze

Jag tycker ändå det låter som "stress" som pågått en längre tid så att dina binjurar börjar bli lite utmattade. Då brukar det spegla sig på just sömnen på detta viset. Man kommer inte riktigt ner i djupsömn och hjärnan kopplar inte ner. Så har jag det varje natt. Jag tar Circadin för detta (melatonin tabletter)

Här kan du läsa mera om just detta problem om du känner igen dig?

http://www.hypo2.info/behandling/binjurestaerkande-tips

Jag kan ju ha fel så klart. Men just sömnen är mina första symptom på att jag stressat för länge.  

Svar på tråden Jag sover bara 2 timmar per natt sen vaknar jag och kan inte sova fornst 4 timmar senare igen